Katastroftankar
Moderator: Moderator 1
Re: Katastroftankar
Vissa has det större tolerans för än för andra.
-
- Guldmedlem
Ja.. En del tror att allt är så oskuldsfullt och så fort något bryter mot det så är det fel..
Japp.
Har katastroftankar. Idag fick jag en tanke som var närmare en bildlig föreställning om en situation utan hopp. Skulle till Claes Ohlsson, men blev så trött av tanken så jag sov istället.
"Gläd er med dem som är glada, gråt med dem som gråter." - Romarbrevet 12:15
Har katastroftankar om att jag skulle ha gett min mammas hund för mycket mat till middag. Att han kommer att dö. Fast han ligger här intill och verkar sova gott. Det är så typiskt att jag får katastroftankar här i mammas hus . Det får jag nästan alltid.
"What is to give light must endure burning" ~ Viktor Frankl
-
- Guldmedlem
Nu ska jag säga något i paritet med dig memphis samtidigt som jag gör lite gyckel av det..
Jag brukar få katastrof tankar att jag äter för mycket mat när jag nu sitter och äter makrill mackor. Det är som jag ätit för mycket och nu kommer jag bli jättefet igen och det kommer bara bära iväg!
Jag brukar få katastrof tankar att jag äter för mycket mat när jag nu sitter och äter makrill mackor. Det är som jag ätit för mycket och nu kommer jag bli jättefet igen och det kommer bara bära iväg!
Man kan väl äta värre saker än makrillmackor.
Den som tvingas ut i vildskog
ser med nyfödd syn på allt,
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.
Karin Boye
ser med nyfödd syn på allt,
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.
Karin Boye
Tänk om alla levde för alltid, vilken katastrof det hade varit för alla. För evigt dessutom,
Det är ju verkligen livet helt utan kontroll.
Det är ju verkligen livet helt utan kontroll.
-
- Guldmedlem
Det är som om vårt förflutna försöker ta kol på oss!..
Hej. Om alla idkar själslig utveckling går det nog fint. Då vill folk samarbeta och utveckla tillvaron. Men ibland är det fint att bara vara och existera. Men det är klart- mycket själqr blir det om man oxå ska räkna med myggorna, flugorna, spindlarna och råttorna.
- mrsearlgray
- Palladiummedlem
nu har jag katastroftankar om Edward...
Ja visst gör det ont när knoppar brister