Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Idag är det exakt ett år sedan min vän som fick halsen avskuren dog. Mycket obehagligt alltihopa för att inte säga overkligt. Jag har hamnat i en stor distans till livet, jag känner inte livet. Men jag HAR livet. Och det är magiskt. Det senaste året känns som tio år.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 23037
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by MsTibbs »

Om jag orkar vara vaken till Terminator 3 ikväll?
In a world where you can be anything, be kind.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61079
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

God Natt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 23037
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by MsTibbs »

Natti Nisse!
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Zoidar »

På omöjlig kärlek.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Zoidar »

Zoidar wrote: 18 May 2024, 21:03 På omöjlig kärlek.
Och obesvarad kärlek.

Kan inte låta bli att tänka att om jag varit läkare hade hon säkert varit intresserad. Men jag har ju luffarstatus. Hon äger sin lägenhet, har sommarstuga och är biolog. Vem är jag? Känner mig ganska oduglig.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Inwatto
Silvermedlem
Posts: 1873
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Inwatto »

Zoidar wrote: 18 May 2024, 21:08
Zoidar wrote: 18 May 2024, 21:03 På omöjlig kärlek.
Och obesvarad kärlek.

Kan inte låta bli att tänka att om jag varit läkare hade hon säkert varit intresserad. Men jag har ju luffarstatus. Hon äger sin lägenhet, har sommarstuga och är biolog. Vem är jag? Känner mig ganska oduglig.
Du är inte mer oduglig än du intalar dig själv. Visst är det synd att det finns så lite "fisk" i kyrkan att du råkat fästa dig vid en som har höga ambitioner. Hade det funnits någon som besvarade din kärlek, hade du glömt henne!

Du jobbar och står i. Det är berömvärt!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Zoidar »

Inwatto wrote: 18 May 2024, 22:35
Du är inte mer oduglig än du intalar dig själv. Visst är det synd att det finns så lite "fisk" i kyrkan att du råkat fästa dig vid en som har höga ambitioner. Hade det funnits någon som besvarade din kärlek, hade du glömt henne!

Du jobbar och står i. Det är berömvärt!
Tack Inwatto!
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25863
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Leakim97 »

Zoidar wrote: 18 May 2024, 21:08
Zoidar wrote: 18 May 2024, 21:03 På omöjlig kärlek.
Och obesvarad kärlek.

Kan inte låta bli att tänka att om jag varit läkare hade hon säkert varit intresserad. Men jag har ju luffarstatus. Hon äger sin lägenhet, har sommarstuga och är biolog. Vem är jag? Känner mig ganska oduglig.
Det är dig som människa hon ska vara intresserad utav inte vad tusan du gör eller jobbar med. Man är inte mer oduglig än andra bara för att man inte är professor
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Zoidar »

Leakim97 wrote: 18 May 2024, 22:43
Det är dig som människa hon ska vara intresserad utav inte vad tusan du gör eller jobbar med. Man är inte mer oduglig än andra bara för att man inte är professor
Jag vet, men lätt tänka så ändå.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25863
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Leakim97 »

Ja förstår
User avatar
Inwatto
Silvermedlem
Posts: 1873
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Inwatto »

Jag har försökt låta bli att tänka negativt om mig själv. Man utsätts ändå för så mycket felrapportering av omgivningen, så man behöver inte spä på det ytterligare. Tycker jag är mindre deprimerad och mer nöjd med tillvaron numera.
Post Reply