Vad drömde du i natt?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19390
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt var jag och mamma på väg till en förort på andra sidan stan. Hon hade glömt sitt körkort i en frysdisk i en matbutik där. Väl i matbutiken mötte vi Hercules och jag försökte bli av med mamma så att jag kunde snacka skit med Hercules i fred.

Sedan gick jag och Hercules iväg till ett bostadsområde där han tydligen bodde. Han skulle gå hem för att starta kaffebryggaren eftersom han var kaffesugen. Jag dricker inte kaffe, men jag minns inte hur det slutade. Förhoppningsvis fick jag något annat att dricka.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Kloppe
Berylliummedlem
Posts: 2764
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Kloppe »

Drömde i natt om förbjuden kärlek. Det känns så pinsamt att jag vill inte utveckla.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19390
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt var jag ute och åkte buss. Kom fram till en tv-studio där en influenser fick håret fixat. De tuperade hennes hår och jag tog för givet att det skulle bli en tuppkam av något slag. Men nä, det blev vågigt hår till slut.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad drömde du i natt?

Post by amandara »

Jag kommer ihåg vad jag drömde. En obehaglig dröm. När jag kommer ihåg drömmar är de ofta obehagliga.
User avatar
Pysen_87
Germaniummedlem
Posts: 3109
Joined: 13 May 2021, 18:11

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Pysen_87 »

jag drömde att jag tappade en tand och att två andra tänder bara rasade ihop och blev vassa rester kvar..
(hade nog den drömmen för att jag ska till tandkliniken på måndag)
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38715
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Geta »

Det är nog en vanlig dröm att man tappar tänder men du har ju orsak.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8762
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vad drömde du i natt?

Post by wasp »

Drömde att jag var ung och satt och räknade på min Texas TI 57 Programmable som jag köpte 1978 och har kvar än (jodå, den funkar med nätadaptern ipluggad. Laddningsbara batterierna gav upp andan 1983 och då köpte jag en Texas TI 66 istället).
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13415
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag drömde jag skulle knivhugga en jävel. Men han var för snabb och sprang cirklar runt mig. Jag blev grymt frustrerad. Det var ute på en gräsplan och där var en underjordisk koja med ett nätverk av tunnlar. En av väggarna fanns en vägg med olika sorters graderad hasch. Jag undra varför ingen stulit det. Men då såg jag övervakningskameran i jordtaket. Helvete tänkte jag, och fortsatte gräva tunnel.
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13415
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

wasp wrote: 29 Aug 2021, 04:26 Drömde att jag var ung och satt och räknade på min Texas TI 57 Programmable som jag köpte 1978 och har kvar än (jodå, den funkar med nätadaptern ipluggad. Laddningsbara batterierna gav upp andan 1983 och då köpte jag en Texas TI 66 istället).
Jag har haft 2 såna grafiska räknedosor. Jag lärde mig aldrig hur de fungera. "Icke Godkänd" kan jag säga.

Image
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Fantasio »

Jag var med på en filminspelning med en rockartist och vi var tillbaka på mitt sista jobb. Drömmer ofta om det. Det producerades kartonger med tabletter i och jag hann inte ta emot dem, göra mitt jobb. Sedan blev jag jagad av en man och en kvinna och helt plötsligt simmade jag. Jag duschade och hade inga rena underkläder med mig. Helknas!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19390
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt var det någon (minns ej vem) som ogillade mina ögonbryn. Det var inte lika illa som i Breaking Bad, som tur var.

Image
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6895
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Jag var nere i Malmö och tittade på en hockeymatch live. Jag lyckades avvärja bråk för jag hade två samurajsvärd med mig dit. Sedan drömde jag några creepy drömmar också med andar och spöken.
Post Reply