Fylletråd!
Moderator: Moderator 1
Re: Fylletråd!
Har Topptipset ikväll oxå - 1 av 4 andelar! Vann nästan 400 kronor på Keno ikväll, var ytterst nära att vinna tusenlappar - Kung Keno hade räckt men fick ej.
Vann inget på Topptipset igår - köpte fel andel, för hade jag köpt rätt andel så hade jag vunnit nästan 2000 kronor men sånt är livet i spelvärlden. Ikväll är det Keno som vanligt och jag spelar kanske en sista gång på mina stående Eurojackpotrader - vet ännu inte om jag ska fortsätta!?
Spelade en andel extra på Stryktipset som är i morgon. Ena kupongen på stryktipset motsvarar 23328 rader men som är reducerat till nästan 3000 kronor. Den andra kupongen på stryktipset motsvarar 10368 rader men som är reducerat till nästan 1500 kronor. Sammanfattningsvis så behöver jag bara en enda superspik för att ha god chans att vinna i morgon! Gissar att jag får mellan 11-13 rätt i morgon... .
Annars, när det gäller spel! Minns en kompis från tonårstiden, vi brukade spela poker på skol rasterna. Hursomhelst, han kom med i lokal nyheterna för ett tag sedan. Han kom ut i tidningen att han är torsk - han har spelat bort miljoner kronor varav en miljon kronor är lånade pengar. Han försökte ta livet av sig för ett tag sen men klarade sig. Idag går han på behandling för spelmissbrukare... .
Spelade en andel extra på Stryktipset som är i morgon. Ena kupongen på stryktipset motsvarar 23328 rader men som är reducerat till nästan 3000 kronor. Den andra kupongen på stryktipset motsvarar 10368 rader men som är reducerat till nästan 1500 kronor. Sammanfattningsvis så behöver jag bara en enda superspik för att ha god chans att vinna i morgon! Gissar att jag får mellan 11-13 rätt i morgon... .
Annars, när det gäller spel! Minns en kompis från tonårstiden, vi brukade spela poker på skol rasterna. Hursomhelst, han kom med i lokal nyheterna för ett tag sedan. Han kom ut i tidningen att han är torsk - han har spelat bort miljoner kronor varav en miljon kronor är lånade pengar. Han försökte ta livet av sig för ett tag sen men klarade sig. Idag går han på behandling för spelmissbrukare... .
Jag lånade aldrig pengar till spel i mitt liv utan jag lånade pengar till prylar! Är glad att jag är skuldfri idag - man får vara tacksam... .
Apropå prylar, att samla prylar - det är ett jobb det oxå på ett sätt! Det tar mer eller mindre tid att hitta pryl man vill ha, sen ska man beställa, sen ska man hämta paketet och bryta upp kartongen (i vissa fall får man bygga möbeln) och sist men inte minst så ska men sen slänga en massa kartonger. Mena - det är ett djävla jobb det med att köpa prylar... .
Händer det att du köper saker på fyllan? Jag beställde en skiva när jag var full för ett tag sedan.
Sen oxå - vissa prylar är avancerade så det tar sin tid det oxå att kunna använda! Tänk mina 12 syntar, hur mycket tid tar inte det att lära känna dom - men det gör jag så gärna... .
Fantasio, enda gång jag köpte under fyllan var när jag köpte en cigarr tändare för 1000 kronor!
Apropå, cigarrer så har jag nu en oöppnad låda med 25 cigarrer! Funderar på om jag ska öppna och smaka på en cigarr?
Jag har fått höra att man ej ska dra halsbloss på cigarrer, men det gör jag ändå. Blir svårt att låta röken komma in i munnen utan att andas in innan man blåser ut röken igen.
Sen har jag väl spelat bort pengar på spel under fyllan - ja, även vunnit!