Regeringskrisen

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Regeringskrisen

Post by Geta »

Sverige har ju ingen kultur påstås det. Mona Sahlin avundades invandrare
från andra länder som hade en kultur.
Jag kan inte tänka mig att föräldrarna till de gängkriminella är så glada åt
att deras barn skjuts i parti och minut.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Regeringskrisen

Post by Cosmos »

Förra finansministern Anders Borg tyckte gatubilden var så fin i muslimska Nigeria. Dessutom menade han på att utan invandrare skulle vi fortfarande stampa jordgolv.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61078
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Regeringskrisen

Post by Nissegossen »

Råkar ha träffat en psykiatriker senare fick hon jobb som neurolog i Linköping har jag för mig. Vet namnet men inget jag talar om.Hon var från Ungern och född på stampat jordgolv. Hennes initialer var E.N. Bodde i ett relativt nytt hus centralt i stan gatan gränsade till Stora Hamnkanalen i en takvåning ung mitt emot Tyska kyrkan
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Regeringskrisen

Post by Geta »

Vi hade väl inte stampat jordgolv innan massinvandringen i Sverige?
Vet ingen i min släkt som har haft stampat jordgolv.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38707
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Regeringskrisen

Post by memphis »

Vad hade ni för golv hemma där du växte upp Geta? Var det trägolv eller moderna linoleumgolv?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Regeringskrisen

Post by Geta »

Vi hade trägolv och korkmattor.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38707
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Regeringskrisen

Post by memphis »

Jag har en jättefin bok av Sune Jonsson som heter ' Och tiden blir ett förunderligt ting'. Det är en bilderbok med foton från det gamla bondesamhället. Där kan man se att det i detta sekel inte varit fråga om några stampade jordgolv.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Regeringskrisen

Post by Geta »

Anders Borg var ute och cyklade. Reinfeldt var inte bättre på sin tid.
Svenskarna hade bara barbariet innan invandringen påstod han.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Regeringskrisen

Post by Krokus »

Anders Borg är en slemmig jävel. Usch!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Jocke
Osmiummedlem
Posts: 13389
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Regeringskrisen

Post by Jocke »

Jag försöker ju säga er, att jag inte har några speciella kunskaper kring politik och dess närliggande effekter! Känner lite som en Greta Thunberg, som förvisso kan en del om naturen men långt ifrån på expertnivå. Många har försökt hyvla av hennes åsikter, till att hon bara är en ung flicka.

Snick snack, åsikter går aldrig i clinch och kommer aldrig att göra det. Människor är beredda att mörda för att få sina åsikter hörda. Jag känner också när folk söker fel i mina åsikter, så hyvlar man av ens trovärdighet och att man försvarar en felaktig ideologi som man själv är övertygad om är den rätta.

Politik kan inte bli ngt utan sina gräsrötter.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38707
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Regeringskrisen

Post by memphis »

I morgon senast midnatt får vi reda på hur Stefan Löfven väljer att framskrida. Lite spännande är det allt, även om det hade vare bättre ur min synvinkel om detta aldrig hänt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Regeringskrisen

Post by Krokus »

memphis wrote: 27 Jun 2021, 11:45 I morgon senast midnatt får vi reda på hur Stefan Löfven väljer att framskrida. Lite spännande är det allt, även om det hade vare bättre ur min synvinkel om detta aldrig hänt.
Mm, håller med. Nu har ju Annie Lööf backat när det gäller fri hyressättning. Kunde hon inte ha gjort det tidigare?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply