Ställ en fråga

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Re: Ställ en fråga

Post by Leakim97 »

Kärlek kan ju betyda olika saker.

Just nu känner jag stark själslig kärlek för en annan individ. Inte kärlek som att jag är attraherad sexuellt, utan själsligt.

Vad är din favorit hobby?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Att skriva.

Är du nöjd med din spegelbild?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 08 Jul 2022, 20:50 Att skriva.

Beror på måendet, men för det mesta.

Samma fråga...
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
yrväder
Skandiummedlem

Post by yrväder »

Jag ska bara svara på leakim om själslig kärlek och attraktion, och det är sant att den skiljer sig helt åt i känslan enligt min erfarenhet, vid själslig njuter du bara av anblicken av den du älskar och du känner en värme inifrån och ut och attraktion den ligger djupare än till att du bara blir kåt för att uttrycka mig enkelt för mig är den själsliga akten och den har jag inte upplevt men jag vet inom mig att den är mer sinnligt njutningsfylld för då älskar du med varenda fiber i din kropp. Så upplever jag den riktiga akten när du älskar inifrån och ut.

Vad är du sugen på kväll, har ätit vaniljbulle idag men märkligt nog är jag sugen på chips ikväll, kanske för att jag hörde ordet chips och dipa nämnas i en konversation igår.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Zoidar wrote: 08 Jul 2022, 20:54
memphis wrote: 08 Jul 2022, 20:50 Att skriva.

Beror på måendet, men för det mesta.

Samma fråga...
Ibland är jag nöjd med spegelbilden.
yrväder wrote: 08 Jul 2022, 21:12 Vad är du sugen på kväll
Inget särskilt.

Är du bra på tv-spel?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nej. Tror att jag aldrig har spelat tv- spel faktiskt.

Läser du nån bok just nu?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Läser i princip aldrig böcker men läste för ett tag sedan

Schizofreni - livet med en psykossjukdom.

Brukar du sjunga i duschen?
yrväder
Skandiummedlem

Post by yrväder »

Nej sjunger aldrig i duschen, men ibland när dammsugaren är på men jag älskar att sjunga, älskar musik med rytm som får det att suga i dig, men jag har inte använt rösten mycket under prövelsen med sjukdomen schizofreni.

Frågan under din process med schizofreni vad har varit brytpunkten eller har du ännu inte sett en ljusning en väg ut ur fångenskapens klor
För mig var det bytet till Xeplion först och sen till Invega tabletten och Quetiapin som lösgjorde ångesten det var min befrielse ut ur klorna.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Har slutat sjunga pga rökhosta, luften räcker inte till.j Annars med komp stöd, känns det i ryggen att jag har stödet i min ande. Jag har sjungit mest inom kyrkan, jag sitter inte och mumlar under en gudstjänst, jag sjunger högt och ljudligt. Min systers barnbarn 3 st tjejer fick jag höra i församlingshemmets kök efter min mors begravning av mina systerdötrar om den enes döttrar som inte kan Svenska de är födda och uppväxta i USA, de hade sagt till mina systerdötrar, vars mamma är den ena. De sade what good he sings. Jag sade, de måste menat kantorn? Nej det var om dig.

Jag gick en dag in i pingstkyrkan i stan och övervarade ett möte. Tog sångboken och satte mig långt åt höger, för jag ville sitta ifred. Det kommer in två damer som sätter sig intill. Pastorn sade vi har fått en önskesång. Han sade numret i sångboken, slog upp den och vi sjung, det lät som om det var jag och pastorn som sjöng. Damerna sade, jaså, den kunde du. Det var första och ända gången jag sjungit den. Har man kompstöd känns det i ryggen att man har anden med sig när man sjunger. Då sjunger man ut.!
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Snuttan
Germaniummedlem

Post by Snuttan »

Blåbär el hallon?
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Blåbär!

Ställer samma fråga, blåbär eller hallon?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

Blåbär!

Samma fråga.
'cause the freak inside controls my mind
Post Reply