Vad gör du just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad gör du just nu?

Post by memphis »

Är orolig för min hund. Hon hade ett syskon som fick cancer i tungan och är nu död. Avlivad. Detta oroar mig såklart, det har det gjort ända sedan jag fick höra talas om det. Men ännu värre nu. Min hund hade fem syskon tror jag, och två av dem är döda i cancer.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Loppan har ibland dålig matlust och vill inte äta. Det har hänt några gånger. Hon har varit pigg för övrigt. Efter någon eller några dagar har hon fått aptiten tillbaka.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ok Amandara! Vad bra :) ja min mamma tycker att jag ska avvakta lite och se, eftersom hon verkar må bra i övrigt. Så det kommer jag nog att göra. Men jag pratar nog med veterinär i morgon och bokar en tid senare i veckan, så att vi har en tid om det inte går till sig. Det är jobbigt att bara sitta och oroa sig.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Ja, de är ju helt beroende av oss om något går fel. Loppan var svag i bakbenen några dagar häromsistens. Hon kunde inte hoppa efter dentastixen som vanligt. Jag blev skitorolig och tänkte tumör i ryggraden. Men hon kunde promenera som vanligt, bara inte hoppa. Tänkte: ska hon dö nu? Efter några dagar typ 3 gick det över och nu är hon pigg och alert som vanligt. Har ingen aning om vad det var men det var läskigt. Tänker kanske nån fästing som irriterat på något sätt.
mopa
Galliummedlem

Post by mopa »

Tittar på tv. Funderar på att duscha. Äter en köttbullemacka. Är lite hungrig på kvällen.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Kokar potatis och softar.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

dricker te och funderar på att läsa eller kolla på criminal minds, kan inte bestämma mig vilket :think:
Ja visst gör det ont när knoppar brister
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

är sugen på att dygna, men borde inte egentligen, men skulle vara trevligt att läsa eller kolla på Netflix hela natten... :think:
Ja visst gör det ont när knoppar brister
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ringde nyss till veterinärstationen och fick rådet att avvakta lite. Så länge hon äter och dricker är det ingen fara sa de. Men om hon blir loj och slö ska jag ringa . De har bara akuttider sa hon. Så jag får väl vänta lite då och se hur det utvecklar sig.
Pysen_87
Tuliummedlem

Post by Pysen_87 »

Första natten med GeeGoo gick riktigt bra!
Gick upp tre gånger för att låta honom göra ifrån sig.
Bara en olycka inne, tror han blev rädd för min vibrerande väckarklocka,

Ska ute på gräsmattan och leka med honom nu
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

mrsearlgray wrote: 11 Jul 2021, 21:24 är sugen på att dygna, men borde inte egentligen, men skulle vara trevligt att läsa eller kolla på Netflix hela natten... :think:
Hur blev det? :D
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ringde och kollade hundförsäkringen , och om det är nåt med tänderna beror det på vad det är. Beror det på skada/ sjukdom så täcker försäkringen, men beror det på dålig tandhygien ( tandsten) så täcker inte försäkringen. Men har nu fått rådet av 2 veterinärer att avvakta och se. Den sista sa att jag ska testa ge henne jättegod mat som t ex kokt torsk eller kyckling. Så det ska jag göra.
Post Reply