Valet 2022
Moderator: Moderator 1
Re: Valet 2022
Ja, det gäller alla mediciner. Knappt man vågar bada i havet längre, så fult det är. Lax och sånt är rent av giftigt.
Det där tror jag inte på. Har man ett riktigt jobb och jobbar 40 timmar i veckan så har man inte lägre lön än sjukersättning.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Det där tror inte jag heller på.
De skriver ju så i artikeln? Ljuger dem? De räknar arbetare som bidragstagare för att de tjänar mindre än 15 k i månaden.
Skulle tro att artikeln inte är helt sanningsenlig. Kanske handlar det om "åtgärdsjobb" och aktivitetsersättning?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
V vill höja sjuk o aktivitetsersättning iaf. Vill S det?. Nja dem har ju höjt redan sa dem. Mp då?. Höja bostadsbidrag. C då? . Det tror jag ej.
Last edited by Snuttan on 24 Aug 2022, 11:41, edited 2 times in total.
Det visar sig att allt ert invandrar hat är bara baserat på bullshit. Folk kör hem pizza 40 timmar i veckan och tjänar som nån slav.
I så fall är ju de invandrarna som jobbar som pizzabud utnyttjade av andra invandrare, som säljer pizza.
Socialen jagar dem med blåslampa och så ljuger dem om deras prestationer. Det blåa blocket syslsar dessutom med bidragsfusk själva. De ska inte ha några röster ju
Varför är det synd om invandrare som jobbar heltid och försörjer sig
själva. Jag har aldrig beställt pizza eller mat med hemkörning.
själva. Jag har aldrig beställt pizza eller mat med hemkörning.
Det är vanligt att det fuskas med "praktikanter". Ett sätt att få anställda utan att betala full lön. Men det är ett fusk mot systemet.