Vad tänker du på just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad tänker du på just nu?
Cosmos,
Jag tycker att du bör söka vård för ditt brutna finger. Vilket finger är det?
Jag tycker att du bör söka vård för ditt brutna finger. Vilket finger är det?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Har en vän med PTSD och hon har blivit bättre och bättre med åren. Så ge inte upp och gör något dumt nu, Krokus. Kom ihåg att du har samma värde som alla andra och att din smärta är en sund reaktion på ett trauma som du inte befinner dig i just nu. Tänk på nuet. Försök och komma ut och bada om du har det svinhett som här. Laga till något gott, lite glass kanske, unna dig att ta vara på det som är just nu.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Krokus:
Jo, jag ska gå till närakuten ikväll när det är svalare och mindre folk. Det är vänster lillfinger.
Jo, jag ska gå till närakuten ikväll när det är svalare och mindre folk. Det är vänster lillfinger.
Egentligen är allt bara på låtsas.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Men du är ju kvinna, nog kan du prata med din sambo om det? Eller vänner, kanske kan lösa upp många knutar just med PTSD.
Ja, försvann av sig själv... men det var bara skitsak jag fick PTSD från.
Minnena från de olika trauman verkar komma och gå i perioder. Just nu är en jobbig period. Tanken var att jag skulle börja i traumabehandling nu i våras, men det blev för mycket. Jag har svårt att prioritera rätt.Cosmos wrote: ↑15 Jul 2021, 13:26 Har en vän med PTSD och hon har blivit bättre och bättre med åren. Så ge inte upp och gör något dumt nu, Krokus. Kom ihåg att du har samma värde som alla andra och att din smärta är en sund reaktion på ett trauma som du inte befinner dig i just nu. Tänk på nuet. Försök och komma ut och bada om du har det svinhett som här. Laga till något gott, lite glass kanske, unna dig att ta vara på det som är just nu.
Funderar på att skriva ner så mycket som möjligt. Få ner alla tankar, känslor och minnen på papper, så kanske jag slipper ha dem malandes i huvudet. Det har hjälpt tidigare i andra sammanhang.Hercules723 wrote: ↑15 Jul 2021, 13:32 Men du är ju kvinna, nog kan du prata med din sambo om det? Eller vänner, kanske kan lösa upp många knutar just med PTSD.
Tänker på att min gamla hund var mycket duktigare hos veterinären än vad Kaisa var. Kaisa är väldigt sjåpig överlag, och hon blev särskilt skärrad av rakapparaten som behövdes vid blodprov. Men det gick bra till slut. Allting är nu frid och fröjd.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag har oxå problem med PTSD av och till. Mycket plågsamt när det pågår. För mig är det inte hela tiden. Men tänker jag på saker som har med det att göra kommer det tillbaka. Jag vet inte vad man ska göra åt det, bara stå ut. Det kommer andra dagar då det inte är påträngande. Det är väl det jag tänker på, att det kommer andra och bättre dagar.
Satt och skrev ett dokument, en stund på datorn. Mår lite bättre nu faktiskt. Tack Viska 3.1! 
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Att somna med PTSD och inte vakna upp svettig med mardrömmen av att du står inför omedelbar död, i nästa ögonblick, löses med Quetiapine man slipper vakna och somnar gott.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
God Natt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Jag får biverkningar av Quetiapin och läkaren vill därför inte förnya fler recept.