Valet 2022

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Vilket parti kommer du att rösta på?

Vänsterpartiet
8
28%
Miljöpartiet
2
7%
Socialdemokraterna
5
17%
Centerpartiet
0
No votes
Liberalerna
2
7%
Moderaterna
3
10%
Kristdemokraterna
1
3%
Sverigedemokraterna
5
17%
Annat parti
2
7%
Blankt/får eller vill inte rösta
1
3%

Total votes: 29

Jocke
Iridiummedlem

Re: Valet 2022

Post by Jocke »

Nyans kan ha stulit vissa röster, är det dem som visar islamistiska filmer om hör det sociala sverige tvångsförflyttar barn. Men det vart över 1 % av röster till övriga partier, brukar det vara så, men vars tog F! vägen?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

F! har åkt ut ur kommunfullmäktige i Stockholm. Gudrun Schyman
har startat ett nytt parti för miljön.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Zoidar wrote: 15 Sep 2022, 13:59
amandara wrote: 15 Sep 2022, 11:24
Zoidar wrote: 14 Sep 2022, 21:25 Hur ska de lösa utanförskapen?
Var och en, svensk som svensk av utländsk härkomst, ska se till att komma i jobb. Det finns lediga jobb. Man får se till att man passar arbetsmarknaden. Utbildning, språkkunskaper, vilja att bidra i samhället och göra rätt för sig. Det är inte statens uppgift att integrera folk, det är folks uppgift att se till att de blir integrerade.

Jag vet inget annat land i världen. Där folk kan komma och bara häva sig på. Uppbära bidrag utan att försöka arbeta, de som kan arbeta. Jag har sagt det förr: drog jag till Iran, eller Australien. Så måste jag kunna försörja mig själv. Annars kommer jag inte in.

Det åligger den arbetssökande/nya medborgaren att se till att komma in på arbetsmarknaden och integrera sig.

Det är ingen kraft som kommer från yttre rymden som kan hjälpa dig att integreras. Det är du själv som ska göra det. Det är ditt ansvar. Att se till att bidra och göra rätt för dig i det samhälle dit du kommer.

Funkade det inte så skulle inte världen snurra runt. Var och en har ett ansvar.
Men om folk inte tar det ansvaret? Vad gör man då?
Det är ju som så. Att om man inte tar hand om sig hamnar man i rännstenen. Det gäller oss alla. Vi får ta våra egna ansvar, i en demokrati och det är oxå friheten. Det går att lyckas och misslyckas. Hur det är I en diktatur vågar jag inte tänka på. Men basically - en får se om sitt hus. Samhället är inte en bebisvagga.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Geta wrote: 15 Sep 2022, 16:04 F! har åkt ut ur kommunfullmäktige i Stockholm. Gudrun Schyman
har startat ett nytt parti för miljön.
Ja, lite som att sälja en ny produkt.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

amandara wrote: 15 Sep 2022, 16:16
Zoidar wrote: 15 Sep 2022, 13:59
amandara wrote: 15 Sep 2022, 11:24

Var och en, svensk som svensk av utländsk härkomst, ska se till att komma i jobb. Det finns lediga jobb. Man får se till att man passar arbetsmarknaden. Utbildning, språkkunskaper, vilja att bidra i samhället och göra rätt för sig. Det är inte statens uppgift att integrera folk, det är folks uppgift att se till att de blir integrerade.

Jag vet inget annat land i världen. Där folk kan komma och bara häva sig på. Uppbära bidrag utan att försöka arbeta, de som kan arbeta. Jag har sagt det förr: drog jag till Iran, eller Australien. Så måste jag kunna försörja mig själv. Annars kommer jag inte in.

Det åligger den arbetssökande/nya medborgaren att se till att komma in på arbetsmarknaden och integrera sig.

Det är ingen kraft som kommer från yttre rymden som kan hjälpa dig att integreras. Det är du själv som ska göra det. Det är ditt ansvar. Att se till att bidra och göra rätt för dig i det samhälle dit du kommer.

Funkade det inte så skulle inte världen snurra runt. Var och en har ett ansvar.
Men om folk inte tar det ansvaret? Vad gör man då?
Det är ju som så. Att om man inte tar hand om sig hamnar man i rännstenen. Det gäller oss alla. Vi får ta våra egna ansvar, i en demokrati och det är oxå friheten. Det går att lyckas och misslyckas. Hur det är I en diktatur vågar jag inte tänka på. Men basically - en får se om sitt hus. Samhället är inte en bebisvagga.
Jag tror att svenskarna har underskattat invandrarna. Man har inte räknat med
att de skulle kunna klara sig på egen hand. Lite överbeskyddade. Med tolkar
och liknande.
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Jag håller inte riktigt med dig Amandara! Ska vi kasta välfärdsdoktrinen i papperskorgen? Vad du säger till de som kallas fattiga här på siten, att det har sig själv att skylla! Detta med välfärden, har med arbetarrörelsens barndom att göra. Ta skjutningarna i Ådalen t. ex, skulle man tillåta dessa soldater att skjuta för att bevara kapitalismens vagga i grunden?
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jocke wrote: 15 Sep 2022, 17:29 Jag håller inte riktigt med dig Amandara! Ska vi kasta välfärdsdoktrinen i papperskorgen? Vad du säger till de som kallas fattiga här på siten, att det har sig själv att skylla! Detta med välfärden, har med arbetarrörelsens barndom att göra. Ta skjutningarna i Ådalen t. ex, skulle man tillåta dessa soldater att skjuta för att bevara kapitalismens vagga i grunden?
Det har jag aldrig sagt. Att fattiga får skylla sig själva. Vi med sjukdom har inget val - vi är fattiga. Men vi har sökt de bidrag vi har rätt till. Vi är inte arbetsföra som väljer att leva på bidrag för att ingen kräver att vi arbetar, för att göra rätt för oss i vårt land och för brödföda. Många av oss sjuka och handikappade vill inget hellre än att arbeta, tjäna en dräglig inkomst, bidra och göra rätt för oss. Men vi kan inte. För vi är skadade.

Om Ådalen. Sköt militären för att bevara kapitalismen?

Vad är det som säger att SD inte är för ett välfärdssamhälle? Vad gör kommunismen mer legitim som du tycks vurma för? Vad har kommunismen åstadkommit i förolyckqde, förlorade och olyckliga liv?

Vi har en demokrati. Värna om den. Och tillåt till att börja med alla att tycka olika.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Vart säger Amandara att de på viska har sig själva att skylla?
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

"Det är ingen kraft som kommer från yttre rymden som kan hjälpa dig att integreras. Det är du själv som ska göra det. Det är ditt ansvar. Att se till att bidra och göra rätt för dig i det samhälle dit du kommer.

Funkade det inte så skulle inte världen snurra runt. Var och en har ett ansvar."

Amandara
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Det är väldigt märkligt hur demonen SD tillskrivs egenskaper. Vartifrån kommer allt? Det är rädslor. Men lever SD upp till att vara förövare till allt man är rädd för SD för? Det är som märkligt. Jag har satt mig in i SDs politik. Och ingenstans ser jag grogrund för de många vanföreställningar som frodas. Varifrån kommer allt?
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jocke wrote: 15 Sep 2022, 17:46 "Det är ingen kraft som kommer från yttre rymden som kan hjälpa dig att integreras. Det är du själv som ska göra det. Det är ditt ansvar. Att se till att bidra och göra rätt för dig i det samhälle dit du kommer.

Funkade det inte så skulle inte världen snurra runt. Var och en har ett ansvar."

Amandara
Hur tycker du själv att vi ska förhålla oss i ett samhälle, vilket som helst? Ska icke lama behandlas som lama? Ska vuxna behandlas som om de vore böjbarn självständighetsmässigt? Vi strävar efter att göra rätt för oss. Det gör alla - världen över. Det är inte unikt för just vårt land. Så funkar spelreglerna. Vi gör det vi kan för att bidra.
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Du Amandara! Jag har inga kommunistiska värderingar, men då på ådalen förändrades sverige.

Okej, jag gör mitt för att finnas till för och med andra. Jag är tacksam att jag har ett boendestöd, skulle inte klara mig utan dem.
Post Reply