Har du tagit din medicin?
Moderator: Moderator 1
Re: Har du tagit din medicin?
Ja, lite sent. Ska ta den kl 8 egentligen.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Ja. I morse var det nära att jag gick ifrån matbordet utan att ha tagit pillerna, men fick syn på dem 20 sekunder senare. 

Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag tog 2 extra haldol för zoegas uppmärksammade mig på att jag kanske var lite av banan. Och det var jag. Det där med tro och tillit. Messed upp. Men iallafall. Loppan går först och jag kan inte kosta på mig att vara psykotisk.
Jag har varit psykotisk några korta episoder typ en eller två veckor, sedan jag var inlagd sist och det är 11 år sen. Jag har själv kommit på att jag har varit psykotisk och har då höjt haldolen - och vips i mitt fall har psykosen gått över. Så jag gör som jag brukar - och höjer haldolen. Det brukar funka
Jag har ett barn, Loppan, och hon behöver mig. Hon behöver att jag är frisk, för hennes skull.
Jag har varit psykotisk några korta episoder typ en eller två veckor, sedan jag var inlagd sist och det är 11 år sen. Jag har själv kommit på att jag har varit psykotisk och har då höjt haldolen - och vips i mitt fall har psykosen gått över. Så jag gör som jag brukar - och höjer haldolen. Det brukar funka
Jag har ett barn, Loppan, och hon behöver mig. Hon behöver att jag är frisk, för hennes skull.
Last edited by amandara on 20 Sep 2022, 19:54, edited 1 time in total.
Denna tråden är bra. Den påminner mig var och varannan dag om kvällsmedicinen , som jag ofta glömmer
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Har fått en bra medicin mot min KOL, men det blir aldrig bra. Snälla ni som röker, det kan hända dig också som t ex lungcancer, det kan rädda livet på dig
Är inte så många här på viska som fortfarande röker tack och lov. Det är väl bara Fantasio och ett par killar till kanske. Ingen tjej vad jag kommer på.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Ja visst ja! Det glömde jag!
Jag skulle ta två glas vin för att sova. Nu är jag inne på mitt fjärde. Ta du din Haldol? Grannen i hissen var knäpp. Jag hade en fiskgratäng under armen - ÅÅh är det den med dill! Var har du köpt den, den har jag letat efter! ... Vad svarar man på sånt? - Jag har en fiskgratäng och en baginbox. Får jag följa med dig hem?
Ha ha.... Ja jag drog oxå i mig 4 glas vin men jag började tidigt och är nu som nykter.
Last edited by amandara on 20 Sep 2022, 20:52, edited 1 time in total.