Vad drömde du i natt?

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13134
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad drömde du i natt?

Post by amandara »

zoegas wrote: 27 Sep 2022, 12:51
Hercules723 wrote: 26 Sep 2022, 13:11 Top Gun: Maverick?

Den vill jag se!
Den var riktigt bra. Om man gilla ettan när den kom.
När kom ettan? Jag såg en topgunfilm men det var på 90 talet?
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6498
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

zoegas wrote: 27 Sep 2022, 12:51
Hercules723 wrote: 26 Sep 2022, 13:11 Top Gun: Maverick?

Den vill jag se!
Den var riktigt bra. Om man gilla ettan när den kom.
Hoppas jag hinner se den innan den försvinner från stora duken. :geek:
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18547
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt fungerade inte mitt kort i kollektivtrafiken och jag fick böter av en kontrollant. Jag började gråta och sa att jag inte har råd att betala. Jag hade giltig månadsbiljett på kortet men av någon okänd anledning registrerades inte biljetten när jag gick genom spärren i tunnelbanan.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18547
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Drömde att jag ramlade av hästen och blev trampad på, när jag låg på marken. Det var rätt illa och ambulans kom. Några dagar senare rymde jag från sjukhuset, var tydligen leds på att ligga i en obekväm sjukhussäng. Mamma blev förbannad på mig.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18547
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Just ja, jag drömde att Richard hade bytt namn till Admin. Minst sagt förvirrande eftersom alla trodde att det var Admin1 från gamla Viska.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13134
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad drömde du i natt?

Post by amandara »

Jag drömde att Loppan åt upp en råtta och att det krasmade när hon tuggade. Så som memphis beskrev för ett tag sen. Nu tog det sig in i min dröm. Mycket obehagligt.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12609
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag drömde om Nissegossen. Jag drog ett skämt och sade att han ljög. Minns inte om vad. Han blev som King Kong. Riktigt frispel, jag låste in mig, men han slog dörren i spillror. Riktigt obehaglig dröm. :shock:
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Koi »

Var iofs på eftermiddagen. Men jag drömde att jag friterade bakad potatis.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18547
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt drömde jag om en granne. Vi började umgås och blev bra kompisar. Undrar om det var en sanndröm? Jag är lite rädd för honom IRL, han är rätt udda. Å andra sidan är jag också rätt udda, men bättre på att dölja.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23168
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Zoidar »

Drömde jag träffade min döda vän, hans föräldrar och hans syster. Jag grät en del, men visste inte varför. Han levde ju. Försökte lista ut i drömmen vad som inte stämde, men kom inte på det. Detta är den bästa dröm jag haft om min vän F.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12609
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag drömde att jag blev kompis med Stalin. Trotts jag var inne och kolla i tortyrsalen, där golvet var täckt med blod. Så tänkte jag manipulera honom. :o
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Koi »

Jag och sonen och en vän åkte till Canada med båt för att hälsa på släktingar. Det tog en vecka. Sen när vi skulle hem med samma båt sa de att de skulle åka till Australien. Det skulle ta 3 veckor. Det hade vi inte tid med.

Hittade på kvällen en man med helikopter. Han var med i en flygtävling i Slussen i Stockholm. Det var både flygplan och helikoptrar på tävlingen. Han erbjöd sig att hjälpa oss.

Han skulle flyga oss till en annan stad där en annan båt fanns. Vi flög över ett fält med magma som kom ur marken. Det var vackert och mystiskt i mörkret. Han landade utanför staden och släppte av oss.

För att ta sig till hamnen var vi tvungna att gå igenom andras lägenheter. De var olåsta som tur var. I en lägenhet fanns 3 ungdomar och en vit hund. En läste svenska på universitetet. Vi fick sova på golvet hos dem.

Sen vaknade jag. Synd. Vet inte om vi hann med den andra båten.
Post Reply