Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Tyvärr glömde jag att be en fd arbetskamrat om numret till en annan före detta arbetskamrat. Hade med födelsedagsbarnets goda minne tänkt bjuda in honom till min kompis o fd arbetskamrat. Killen jag vill ha tag i har aldrig varit hemma hos min vän.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag beställde en taxi till en korsning nära mig. Chauffören hade fattat fel eller fått fel information. Där tickade taxametern på utan att jag var att förskylla. Dessutom körde han till fel gata. När jag skulle hem blev det problem igen. Jag sa för fasen Breda vägen 21, ändå åkte droskan till Bredgatan. Det är svårt att klara sig på svenska i dagens skitsamhälle, gester och grymtningar funkar bättre.

Dock hade jag en förträfflig stund hos min gamla arbetskamrat. Han fick ett helrör vodka av mig och hade fått en liter whiskey av sin bror. Wkiskey med y, alltså irländsk. Han bjöd på lite whiskey och det satt inte fel.

Själv köpte jag med mig en liten kebab i bröd och den kostade hutlösa 75 kronor. Men jag var tvungen att ha något med mig att äta, med tanke på min diabetes. Dessutom bjöd min vän på kex med mögelost.

Jag hade trevligt hos honom, men samtidigt är det sorgligt att jag var den enda som uppvaktade honom.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Igår kväll var jag hos kompisen på hans boende. Vi drack öl och åt varsin gyrosrulle. Det var trevligt. Inte så förskräckligt långt att gå heller. Jag tog på mig en jacka för första gången sedan sommarens intåg.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Det blir alltid en massa missförstånd när jag pratar med min hörselskadade vän. Jag pratade om James Bond och han om James Brown. Jag frågade vad han sett för film idag och det lät som "Hurricane". Tydligen fyra delar eller filmer. Jag bad honom bokstavera titeln, men det gjorde han inte. Vad fasen, karl! Använd hörapparaterna!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Klockan nio ska jag vara hos min kompis på hans boende. Vi ska dricka öl. Han starköl och jag 2,8:or. Ska bli intressant att se honom fyllna till från första parkett.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Klockan nio ska jag till en vän på hans gruppboende. Vi ska dricka öl tillsammans. I stunder som denna tänker jag att mitt nätverk är komplett. Fast en kvinna vill jag ha med i bilden.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Nu är jag hemma efter några timmar hos min vän. Han vill supa mig redlös, men så roligt ska han inte få det. Eller skulle. tack, Gud, för mitt kontaktnät.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min vän fyllde 65 år idag. Tänk, han är redan ålderspensionär. Men tror att han ska fortsätta jobba två år till. Jag tror jag köper några öl till honom i efterskott.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Imorgon ska jag hem till min 70-åriga före detta arbetskamrat. Ska försöka komma iväg skapligt och inte ligga på sängen till fram på eftermiddagen. Han brukar bjuda på kaffe. Det ser jag fram emot. Jag bjöd in mig till honom igår. Men vill ringa först så jag inte överraskar honom. Hoppas han svarar, annars får jag kanske gå dit oanmäld. Han har problem med att höra mobiltelefonen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Nej, inte kom jag iväg till min före detta arbetskamrat. Hoppas han inte blir arg på mig att jag ringer och bjuder hem mig till honom bara för att inte dyka upp. Jag var så trött i förmiddags att jag låg kvar i sängen länge.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

På lördag ska jag på damfotboll. En i personalen på Mötesplats Sardin ska fixa fribiljetter. Annars går jag in som pensionär för bara en 50-lapp. Det ska bli kul. Vi blir kanske en fyra, fem personer som ska gå. På söndag ska jag försöka komma iväg till min gamla arbetskamrat. Jag har vänner och bekanta så jag klarar mig.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35974
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nätverk

Post by Geta »

Det låter kul! :D
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply