Klocktråden

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Re: Klocktråden

Post by zoegas »

amandara wrote: 04 Sep 2022, 16:32 Jag gillar Sjöö Sandström mest.
Enkel, tydlig, stilren och svart. Digital mojäng i den. Jas piloterna använder den.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Militären är bäst.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Skulle vilja ha mitt tänk omsatt i praktiken en självladdande batteriklocka med ett ankare med spolar som passerar fram och tillbaka genom ett fäste med spolar av koppartråd och därigenom skapar induktionsström som laddar batteriet genom att den har en oro som gör att så snart du rör armen laddar klockan batteriet. Den går till oljan i klockan becknat igen.Ankaret skall se likadant ut på andra sidan
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Min klocka stannade när jag var inlagd. Den går inte på batteri, utan laddas upp via rörelser. Ska jag försöka läsa mig till hur man ställer om den via instruktionsboken, eller ska jag lämna in den i klockaffären? Efter elva månaders ägande ska jag få ett brev om jag vill fortsätta försäkra den eller inte. Klart jag vill.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Äh, jag såg inte vad det stod i tegelstenen till instruktionsbok. Inte ens med mina starkaste glasögon såg jag vad det stod. Det får bli att knalla ned till urhandlaren o be om att få tiden inställd. Skämskudde fram.
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Image

Samsung Galxy Smartwatch. Bra att ha!
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 02 Oct 2022, 23:43 Äh, jag såg inte vad det stod i tegelstenen till instruktionsbok. Inte ens med mina starkaste glasögon såg jag vad det stod. Det får bli att knalla ned till urhandlaren o be om att få tiden inställd. Skämskudde fram.
Det är väl bara tre knappar? Prova dig fram. Den i mitten ska man dra ut två klick och sen snurra på den. Så brukar det vara.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Att bära armbandsur är om man får tro ett stort forum både bögigt och dumt. Sicket larv! Jag köpte min för att jag föll för den, inte för att impa på andra. Ni andra, är det omanligt att bära klocka? Om så är fallet, spelar det någon roll? Jag köpte klockan till mig själv och det händer att jag tittar på den bara för att jag tycker den är snygg.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nej det är inte omanligt att bära klocka. Jag tycker det är snyggt och lite sexigt. Gärna en liten klackring på fingret också.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

Fantasio wrote: 03 Oct 2022, 20:19 Att bära armbandsur är om man får tro ett stort forum både bögigt och dumt. Sicket larv! Jag köpte min för att jag föll för den, inte för att impa på andra. Ni andra, är det omanligt att bära klocka? Om så är fallet, spelar det någon roll? Jag köpte klockan till mig själv och det händer att jag tittar på den bara för att jag tycker den är snygg.
Nej, det är inte omanligt att bära klocka
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Klart att män ska bära klocka!
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Nej, det blir nog ingen ny, dyr klocka för mig. Den jag vill ha kostar 58 000 och det tror jag inte att jag vill betala. Dessutom har den läderarmband och jag föredrar stållänkar. Men den är riktigt snygg. Jag väljer att lägga pengarna på annat istället. Fast om jag får tillbaka pengarna jag lånat ut hade jag snart sparat undan den slant som krävs. Men nej, det blir inget köp.
Post Reply