Alkohol

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Alkohol

Post by Fantasio »

Min kp är informerad om mitt rök- och alkoholstopp. Det var en tredje person som berättade det. Inte mig emot.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jag var på bolaget och köpte några öl. Enbart för att jag var uttråkad.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det har hänt att jag vid rastlöshet gått till Systembolaget. Jag har blivit nekad att handla tre gånger i alla fall. Ena gången var på fyllan, men inte de andra två gångerna. De tror att jag är berusad när det är oro plus ett sjavigt utseende.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det vore fint med lite öl så här på kvällskvisten. Jag har inga hemma, inte ens folkisar. Tänker inte köpa starköl imorgon, men kanske ett sexpack 2,8:or. Vi får se.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jag har fått i mig 5 folkisar idag. Öppnar den 6:e nu. Var och panta burkar idag, 60 stycken. på 3 veckor :o Jag skulle dra i bromsen då jag känner alkis vibbar, men jag klara det inte :o
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

zoegas wrote: 31 Oct 2022, 06:09 Jag drar i bromsen nu. Det blev 6 folköl igår. Har helt klart fått symtom på alkoholism. Fotsvamp och sånt. Det är när man medicinerar med det. Man gör rus till normaltillstånd.
Folköl är väl 3,5:or? Att ni dricker 2,8:or istället kan jag inte förstå. Pilsner, det är ju vad man kallade det förr. Annars är alkoholfri öl god. Fotsvamp? Har aldrig hört att det är tecken på alkoholism.
Egentligen är allt bara på låtsas.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Cosmos wrote: 08 Nov 2022, 08:48
zoegas wrote: 31 Oct 2022, 06:09 Jag drar i bromsen nu. Det blev 6 folköl igår. Har helt klart fått symtom på alkoholism. Fotsvamp och sånt. Det är när man medicinerar med det. Man gör rus till normaltillstånd.
Folköl är väl 3,5:or? Att ni dricker 2,8:or istället kan jag inte förstå. Pilsner, det är ju vad man kallade det förr. Annars är alkoholfri öl god. Fotsvamp? Har aldrig hört att det är tecken på alkoholism.
3.5:or är väl mellanöl numer?! De är lika dyra som starköl, 2.8:or kostar bara 3 kronor stycket. Och skillnaden är bara 0.7 procent. Här tänks inte på smaken utan effekten.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Människan har svamp på hela kroppen. Det är inget farligt säger man
i Fråga doktorn.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Avsevärd skillnad på 2,8% gentemot 3,5% då 2,8% ger mest alkohol för pengarna, räkna på priserna och hur mycket alkoho och som zoegas påpekade 3,5% öl är lika med billig starköl. Och Nej, zoegas mellenöl håller 4,5 % alkohol, inte 3,5% Det var bryggerierna som ville ha mellanölet och att det skulle säljas i butikerna då det är lättast att brygga ett öl på ungefär 4,4-4,5%

Beroende på temperaturen på brygget under försockringsrasten. Det bestämmer alkoholstyrkan, då temperaturen. För varje perfekt brygg vad gäller alkoholstyrkan på vilket öl i fråga vi hade perfekt alkoholstyrka fick vi veta när lönen kom och det var en sport för oss och den som hade flest perfekta brygg kunde peka finger mot de andra. Vi belönades med 6 kr för varje perfekt brygg. Kom ihåg det var 70-tal och 1970 kostade en Pripps Export starköl 3 kronor på Universitetets gaskkällare
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det är ett par veckor sedan jag var på bolaget nu. Dricker läsk och juice.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Har öl bredvid mig, tar en klunk då och dä. Ingen ölhävartävling utan långt mellan gångerna
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Vi har ju bestämt oss för att bli nykterister, Conny och jag. Det är ingenting vi saknar. Obs vi har inga alkoholproblem
Post Reply