Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
Moderator: Moderator 1
-
- Guldmedlem
Re: Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
Det första steget är att acceptera saker som dom är.. Att klargöra för sig själv vad man tycker om en sak och stå för det..
-
- Guldmedlem
Sen märker man att man har en energi av missnöje.. det kan va lite och det kan va mycket.. Uppdraget blir att använda den energin på sätt som man kan komma på som minskar missnöjet...
Ett enkelt exempel från mig är att jag inte gillar min kropp.. Därför finns det en energi eller motivation som gör att jag kan göra något åt det..
Baserat på hur mycket motivation jag har kan jag gör olika saker..
Det svåra är att hitta en lagom investering.. Att veta ungefär hur mycket missnöje man har med någonting..
Ett enkelt exempel från mig är att jag inte gillar min kropp.. Därför finns det en energi eller motivation som gör att jag kan göra något åt det..
Baserat på hur mycket motivation jag har kan jag gör olika saker..
Det svåra är att hitta en lagom investering.. Att veta ungefär hur mycket missnöje man har med någonting..
Är nöjd med att jag tar mig ut på promenader varje dag.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Att jag fortfarande lever. Av de tolv som gick på miljöterapeutisk avdelning 1981 är vi tre kvar i livet...........
Är nöjd med att jag lyckades bära hem 4 liter blomjord. Fick en hälsoblomma
av min syster som behöver sättas om. Den kallas också för Dr Westerlunds
blomma.
av min syster som behöver sättas om. Den kallas också för Dr Westerlunds
blomma.