Jag känner.

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

amandara
Cesiummedlem
Posts: 12909
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Jag känner.

Post by amandara »

Nu skiter jag i Bengan och hans pros and cons. Jag drar till Öland. Han sitter på höga hästar. Och jag är en jävla lowcarb.....
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Jag känner.

Post by Nobel »

Krokus wrote: 03 Jun 2023, 12:44 Lycka till! ❤️
Tack!


Vi träffades idag igen men det är tungt. Både tungt och tung stämning mellan oss. Jag tror att hon isolerar sig emotionellt för att skydda sig själv. Jag försöker vara snäll och vara hennes vän, även om det är svårt nu. Tror att jag behöver några dagars paus från henne för att få tänka.

Fick precis ett sms, där hon uttryckte tankar på att det var jobbigt att ses idag. Så jag skrev ett lite längre sms där jag uttryckte förståelse för situationen. Även att jag behöver väldigt tydliga regler för vad som gäller nu så att jag kan visa att jag respekterar henne. Sist sa hon att jag skulle vara mig själv, och det försökte jag, men det blev fel. Därför får vi försöka hitta en annan lösning nu.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22298
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jag känner.

Post by Zoidar »

Nobel wrote: 05 Jun 2023, 16:31 Tack!


Vi träffades idag igen men det är tungt. Både tungt och tung stämning mellan oss. Jag tror att hon isolerar sig emotionellt för att skydda sig själv. Jag försöker vara snäll och vara hennes vän, även om det är svårt nu. Tror att jag behöver några dagars paus från henne för att få tänka.

Fick precis ett sms, där hon uttryckte tankar på att det var jobbigt att ses idag. Så jag skrev ett lite längre sms där jag uttryckte förståelse för situationen. Även att jag behöver väldigt tydliga regler för vad som gäller nu så att jag kan visa att jag respekterar henne. Sist sa hon att jag skulle vara mig själv, och det försökte jag, men det blev fel. Därför får vi försöka hitta en annan lösning nu.
Det kan bli komplicerat att ha en vänrelation till en tidigare flickvän. Speciellt om känslor finns kvar. Hoppas ni kan få det att fungera med vänskap. Om båda vill hålla det på vännivå är det ju inte omöjligt.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Jag känner.

Post by Nobel »

Vi träffas nästan varje dag och då behandlar hon mig såhär; hälsar artigt tillbaka om jag hälsar. Men mer än så mycket kontakt får vi inte. Hon har sagt att hon älskar mig och hoppas att hon kan tänka sig att behandla mig som mer än luft när vi ses... Oavsett har vi en väldigt fin historia ihop. Men jag ska vara tålmodig och ge henne den tid hon behöver. Någon gång kommer hon att mjukna, tror jag.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22298
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jag känner.

Post by Zoidar »

Nobel wrote: 08 Jun 2023, 17:44 Vi träffas nästan varje dag och då behandlar hon mig såhär; hälsar artigt tillbaka om jag hälsar. Men mer än så mycket kontakt får vi inte. Hon har sagt att hon älskar mig och hoppas att hon kan tänka sig att behandla mig som mer än luft när vi ses... Oavsett har vi en väldigt fin historia ihop. Men jag ska vara tålmodig och ge henne den tid hon behöver. Någon gång kommer hon att mjukna, tror jag.
Problemet är att hon fortfarande har känslor. Då blir det nog lätt så att man inte har kvar mellanläget, utan blir antingen hårt och kallt eller förälskelse. Jag har en erfarenhet av att vilja avsluta ett förhållande med en kvinna (mitt första förhållande) där hon vägrade acceptera att vi bara skulle vara vänner. Jag har brutit all kontakt med henne, men det var inte den huvudsakliga anledningen, utan för hon var manipulativ o.s.v. Kan ni få det att fungera så är det fantastiskt, men då tror jag tjejen måste vara väldigt mogen och ha god självinsikt. Önskar dig all lycka i detta!
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12909
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Jag känner.

Post by amandara »

Jag är iskall. Han tycker synd om sig själv. När jag sträcker ut handen bajsar han på den. Jag är inte gjord för förhållanden.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12909
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Jag känner.

Post by amandara »

Han stör mig jävligt mycket. Jag borde verkligen lägga ner. Men hoppet finns som alltid. Han pratar om att hans partner ska vara följsam i hans mående, men är han följsam mot mig? Nej. Bajs.
Post Reply