vad är de vämjeligaste inom vården
Moderator: Moderator 1
Re: vad är de vämjeligaste inom vården
Om de säger åt folk att sluta med antipsykotiskan, då tror dom alltså att personen inte har en psykossjukdom? Om de tror personen har psykossjukdom så ska de väl för fanken inte säga åt patienten att sluta med medicinerna. Blir det återfall kan sjukdomen bli värre och vid varje psykos tar hjärnan skada. Förstår inte hur de tänker?? De kanske inte tänker överhuvudtaget?
När jag varit inlagd och haft grejer med mig i handväskan, släpper jag inte väskan en sekund. Sover med den i sängen. Just pga av att inte bara medpatienter, utan även personalen är stöldbenägna.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
En gång, när jag var inlagd på psyk, var det en medpatient som förvarade nyckeln till sitt skåp i hårknuten. Det blev inte bättre av att hon hela tiden förlade sin plånbok. Hon var mycket misstänksam och litade inte på personalen.
På psyket här på NUS finns inga låsbara skåp bredvid sängarna. Snudd på brott mot patientlagen.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen