Hur sjutton gör man för att hålla ordning hemma?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Safir
Lutetiummedlem

Re: Hur sjutton gör man för att hålla ordning hemma?

Post by Safir »

Har städat lite i badrummet igår och lite i rummet idag. Blir lite glad när jag ser att handfatet och badkaret glänser.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nu inspirerade du mig till att tvätta handfatet och ställa dit en ny pumptvål.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Safir
Lutetiummedlem

Post by Safir »

memphis wrote: 05 Dec 2023, 18:53 Nu inspirerade du mig till att tvätta handfatet och ställa dit en ny pumptvål.
:thumbup:

Jag bytte också tvål. Har haft en som jag fyllt på med refiller men nu var det slut på refill så tog en ny flaska.
När man har samma länge blir de ju trista till slut trots att man sköljer av dem så det var skönt med en helt ny och fräsch.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Ajax expert badrum, blir handfat toastol och badkar glänsande rent av. Tog med mig städgrejer till en man som fått en stroke och var tvungen att flytta då han efter rehabilitering var tvungen att gå med rullator och inte kunde ta sig ned från sin lägenhet och gå ute med Rollator, han flytta till en etta i huset mitt emot, han behövde städhjälp och jag och min dåvarande sambo sade, vi hjälper dig. Tog lång tid innan han släppte in oss i lägenheten och jag förstod direkt varför han tvekade, han var samlare och hade 43 bärkassar med tomma spritflaskor och en flyttlåda med tomma spritflaskor, jag bar ut dem till soprummet och ställde dem där. Såg senare systembolagets backar stå i ett utrymme bara Kvartersvärdana hade tillgång till. Jag sade till dem, behöver ni gå på toa gå nu, jag går in i badrummet klär av mig naken och städar. Jag gjorde jobbet klädde på mig och visade badrummet. Han sade är det här mitt badrum? Han hade en sköterska från hemvården och hon sade till honom, hon som har gjort rent här, har gjort så rent att man kan äta härinne. Han sade, det är en han som gjort rent här. Hon upprepade sig och sade, han eller hon som gjort rent här, har gjort så rent att man kan äta härinne. Jag tog därefter hans kök, använde Ajax expert badrum där också, men märkte att gnugga jag för hårt, tog den färgen på skåpluckorna också.

Visade han köket, han sade efteråt, är det här mitt kök? Ja, sedan hade han gjort ett avtal till en kompis till mig och hans kompis om att flytstäda i hans lägenhet. Då slutade jag jobba, han sade varför jobbar du inte? Du har slutit ett avtal med de två, då får de jobba också. Han knorrade, när jag sade, du köper en flaska vin till min sambo! Skall jag köpa vin till henne? Ja, sade jag bara, vilket han gjorde men det satt trångt. Vi blev ovänner efter att han flyttat och kunde senare gå med käpp, han käkade blodförtunnande medel och vart han än skulle var det färdtjänst som gällde, han dog några år senare
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Vad snällt av dig nissegossen. Såna grannar har inte jag.
Post Reply