Risken är att man hamnar i obalans om man kompenserar. Ena dagen mer, andra dagen mindre och så håller man på så. Det vill jag undvika.mrsearlgray wrote: ↑11 Jan 2024, 10:51Nä okej, men själv tycker jag inte att det brukar hjälpa speciellt mycket att kompensera, inte så "få" kalorier iallafall. bättre att bara köra på som vanligt eller kanske ta en extra promenad om du känner att du vill det :)Zoidar wrote: ↑11 Jan 2024, 10:49Jag tänker inte i banor som straffa sig själv, fast visst vill jag gärna kompensera. Vill ju se resulratet på 2500kcal. Blir liksom fel i mätningen om jag plötsligt äter 3200kcal. Gillar inte det.mrsearlgray wrote: ↑11 Jan 2024, 10:45
Som vanlig skulle jag säga, ingen idé att straffa sig själv eller försöka kompensera. Ibland får man unna sig. :)
Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!
Moderator: Moderator 1
Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
ja men precis.Zoidar wrote: ↑11 Jan 2024, 10:52Risken är att man hamnar i obalans om man kompenserar. Ena dagen mer, andra dagen mindre och så håller man på så. Det vill jag undvika.mrsearlgray wrote: ↑11 Jan 2024, 10:51Nä okej, men själv tycker jag inte att det brukar hjälpa speciellt mycket att kompensera, inte så "få" kalorier iallafall. bättre att bara köra på som vanligt eller kanske ta en extra promenad om du känner att du vill det :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
84,0
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
står fortfarande still på -11,8kg.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Vägde mig, men glömt vad jag vägde. 84,1kg?
75,9kg idag. 

Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Lagt in Lifesum igen på telefonen. Vägde mig nyss. 100,1 kg. Ska ner till 85 kg
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
76,0kg idag. Åt en Ben & Jerry igår. Minns inte ens om den var god. Däremot minns jag att min middag inte var någon höjdare, och att jag fortfarande var hungrig på kvällen.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Hur ser planen ut?
Jag har pratat om Ben n Jerry rätt många gånger nu utan det blir av. Kanske lika bra det.
Tänkte 0,7 kg i veckan. Så skulle vara klar till sommaren ungefär. Kan äta 1900 kcal om dagen ungefär
/Dave
Antar jag har bra förbränning som väger 84kg på 2500kcal. Fast jag rör mig rätt mycket.