Vad tänker du på just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad tänker du på just nu?
Har även epilepsi som sagt var, har piller mot det. Nu verkar utbrotten vara lindrigare som det verkar efter snart ett års intag. de vill hellre beskriva det som en funktionsvariation. Man kan tydligen inte träna upp den kognitiva biten?
Det där polispådraget jag nämnde förra veckan, har fått veta vad som hänt. Dom hittade en död man i lägenheten, förmodligen naturlig död
Tänker på min cykel, som gav upp helt igår. Känns inget vidare. Att köpa ny cykel får vänta tills våren när skatteåterbäringen kommer. Hoppas att jag får en saftig summa, behöver nämligen nya glasögon också.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Är ur form idag. Inget fysande. Jo ska springa med E 8 år men det blir sakta 1.3 km så det blir ingen träning. Men det är kul och sen badar vi, han är ett riktigt sjölejon E.
Trist med cykeln krokus. Cyklar ska bara funka, annars blir man deprimerad, typ.
Trist med cykeln krokus. Cyklar ska bara funka, annars blir man deprimerad, typ.
Jag ska, nog, klippa mig kort och låta mitt gråa hår växa ut. Nu har jag rätt långt faktiskt, för att vara mig. Men jag tappar sjukt mycket hår så det är tunt. Och jag passar inte i svans som jag oftast har. Kan tycka det är ok när det är nytvättat och utsläppt men det är så opraktiskt att ha det utsläppt. När man fysar och så eller vad jag än gör. Det är skönt att ha det uppsatt men inget vidare rent estetisk. Så har jag färgat hår oxå, och nu känner jag för att ha min naturliga hårfärg. Ska beställa tid hos en frisör som är superpopulär och väldigt duktig, det är flera månaders kötid dit - då hinner jag bestämma mig om jag vill klippa mig kort eller inte. Nu är det dels tunt och så väldigt slitet av alla hårfärgningar. Jag har mestadels haft kort hår i mitt liv. Så det är kul ibland att ha långt. Det är ingen kul resa från kort till långt men nu har jag gjort den, det är det som får mig att tveka.
När jag sparade ut mitt gråa hår klippte jag mig aldrig kort. Klippte det axellångt och stod bara ut med utväxten. Första månaderna dolde jag utväxten med brun spray, men när det når en viss längd går det inte längre.
Det tog ca 2 år tills allt färgat hår var borta. Sista klippningen med färgat hår kvar var en seger!
Jag trivs bra med att inte färga håret. Man får en bra hårkvalité också. Men ibland när jag ser nån smaskig hårfärg blir jag ändå frestad att färga håret. Men då tänker jag bara på hur lång tid det tog att växa ut, och jag tänker på hur jobbigt det är att färga håret en gång i månaden.
Det tog ca 2 år tills allt färgat hår var borta. Sista klippningen med färgat hår kvar var en seger!
Jag trivs bra med att inte färga håret. Man får en bra hårkvalité också. Men ibland när jag ser nån smaskig hårfärg blir jag ändå frestad att färga håret. Men då tänker jag bara på hur lång tid det tog att växa ut, och jag tänker på hur jobbigt det är att färga håret en gång i månaden.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Skönt att slippa färga håret, jag brukade göra det själv, och det blir så stökigt när man ska göra det.
Tänker på hur länge jag ska ha det så här! Jag vet.. är ju en ”lifetime” diagnos. Men har ju ingen kraft fortfarande två år efter min andra psykos.
2 år är ett jäkla projekt....tålamod! Vilket jag inte brukar ha med hår. Jag har mörkt hår nästan svart, färgat, och ljust grått nästan vitt som naturligt. Kommer inte stå ut med att spara ut min riktiga hårfärg och ha det någorlunda långt. Jag ser fram emot att få bra hårkvalite när jsg, om, jag klipper mig kort. Som det nu är så är håret som ett rävbo om jag inte tar balsam. Ser nog fram emot att ha kort hår igen, när jag tänker på saken. Jag är en sån där som inte passar i långt hår. Jag fixar inte heller med håret. Plattångar eller lockar eller så - det måste vara natural way annars funkar det inte med min energi. Jag har en wåffeltång som jag köpte för flera år sen, jag ska passa på att använda den innan jag klipper mig kort. Men jag vet sen förra gången jag hade långt att jag har ett motspänstigt hår, som helst inte låter sig lockas....utan blir rakt straight away.
Jag har haft schizofreni i minst 53 år. Det blir bättre med tiden men riktigt
bra blir det aldrig är min erfarenhet.
bra blir det aldrig är min erfarenhet.
Tack Geta :)
Nu sa min kusin att hon trodde att jag och min syster har samma frissa,
för vi har samma frisyr. Hon har fel för jag har klippt mig själv under pandemin.
Jag har lite självfall, så det syns inte om håret är ojämnt klippt.

för vi har samma frisyr. Hon har fel för jag har klippt mig själv under pandemin.
Jag har lite självfall, så det syns inte om håret är ojämnt klippt.