Rökning

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Cosmos
Rheniummedlem

Re: Rökning

Post by Cosmos »

När jag stack till USA 2010 hade jag med mig en stock snus eftersom jag visste att det ibland kunde bli långt mellan cigaretterna. På den åtta timmar långa ditresan och den tio timmar långa hemresan hade jag hela munnen full av snus (portionssnus). När jag äntligen var framme och kunde gå ut och ta en cigarett var jag knappt sugen. Rökte inte mycket där borta. Det var förbjudet för det mesta, t o m utomhus i vissa städer. Sedan två år tillbaka är jag även fri från e-cigg, kör bara med snus och det går jättebra!
Egentligen är allt bara på låtsas.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Säger detsamma. Saknar inte cigaretterna. Länge leve snuset!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Bara man inte lider så... Man kan hävda att droger är till för att döva smärta..
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Igår rökte jag fyra cigaretter och idag har det bara blivit två. Men tar nog min tredje för dagen snart, jag börjar bli rejält sugen.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 17 Sep 2021, 20:21 Igår rökte jag fyra cigaretter och idag har det bara blivit två. Men tar nog min tredje för dagen snart, jag börjar bli rejält sugen.
På denna nivå har du säkert halverat hälsorisken minst.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ja, Zoidar. Jag tog en tredje cigg förut, men kunde lika gärna varit utan den. Det går bra det här.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 17 Sep 2021, 20:48 Ja, Zoidar. Jag tog en tredje cigg förut, men kunde lika gärna varit utan den. Det går bra det här.
Har du något hjälpmedel? Som t.ex. snus?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jodå, jag snusar och har en inne just nu. Sedan har jag massor av nikotinsugtabletter. Jag hoppas och tror att det inte blir mer rökt idag. Tre cigaretter har det blivit.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Bra Fantasio! Heja dig liksom.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Hur är det? Är det en stor vinst att bli av med cigaretterna även om man fortfarande är beroende av nikotinet? Tänker att ni snusar och tar tabletter etc..
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Röken är det farliga här, snus har ingen dött av. Snus gör det möjligt att på ett relativt enkelt sett sluta röka. Sedan är det under all kritik att övriga nikotinhjälpmedel är så förbaskat dyra.
Last edited by Nissegossen on 18 Sep 2021, 10:19, edited 1 time in total.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Nissegossen wrote: 18 Sep 2021, 10:17 Röken är det farliga här, snus har ingen dött av.
Lite fattigt svar är jag rädd, vill veta mer om beroendet och abstinensen av nikotin. Är det något särskilt med nikotinet som är bra? Vet en beroendebehandlare att man måste se varför droger är positivt också och inte bara att beroendet förstör. Förstår ni?
Post Reply