Rökning

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18034
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Det blev kanske sju cigaretter rökta när jag var på mötesplatsen. Inget rökt hemma som vanligt. Det är en rutin som får mig att röka mindre. Är inte speciellt röksugen nu.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37903
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Rökning

Post by memphis »

Hörde från tv:n att det är bara 5 % av Svergies befolkning som röker cigaretter. Är nog desto fler som snusar i stället.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18034
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Och jag hörde att Pressbyrån och 7-Eleven på sikt ska sluta sälja cigaretter. Jäkla förmyndarsamhälle vi lever i.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37903
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Rökning

Post by memphis »

Det blir nog bra med det. På sikt kanske färre börjar röka. Så länge snuset finns tillhands är jag nöjd. Men tycker däremot att det är dålig stil av sjukhuset NUS att inte sälja tobak i kiosken. Är man så sjuk att man hamnat på sjukhus är det väl inte bästa läge att sluta röka/snusa just DÅ.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8519
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Rökning

Post by wasp »

Fantasio wrote: 14 May 2024, 22:32 Och jag hörde att Pressbyrån och 7-Eleven på sikt ska sluta sälja cigaretter. Jäkla förmyndarsamhälle vi lever i.
Är väl bara bra det, sjukhuskiosken i Gävle slutade sälja cigaretter/snus för tio år sedan.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8380
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Rökning

Post by Richard »

Lördagen den 4:e maj tog jag min senaste cigarett. Säger inte sista för man vet aldrig... Men jag är nöjd hittills med 11 dagar utan!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18034
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Det var förträffligt, Richard. Kör på!
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10831
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Rökning

Post by mrsearlgray »

Richard wrote: 15 May 2024, 09:28 Lördagen den 4:e maj tog jag min senaste cigarett. Säger inte sista för man vet aldrig... Men jag är nöjd hittills med 11 dagar utan!
grattis! bra gjort. :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18034
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Jag "råkade" ta mig en cigg för ett par timmar sedan. Det var ju inte bra. Men hoppas och tror inte jag tar någon mer idag.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18034
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Tog ett bloss runt klockan tolv. Detta i samband med att jag träffade en person. Men när jag bara är hemma blir det inget rökt. Jag har flera paket kvar av en limpa min syster köpte åt mig när jag var inlagd och räknar med att ha dem kvar länge, om jag nu inte säljer dem för en symbolisk summa till en kompis. De ligger i kylskåpet.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24279
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rökning

Post by Zoidar »

- Röker du?
- Ja, böckling och lax!
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60069
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Rökning

Post by Nissegossen »

Tråden intresserar mig inte längre, röker inte basta
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply