Bildtråden/bildleken
Moderator: Moderator 1
Re: Bildtråden/bildleken
Den som tvingas ut i vildskog
ser med nyfödd syn på allt,
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.
Karin Boye
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.
Karin Boye
"What is to give light must endure burning" ~ Viktor Frankl
"Gläd er med dem som är glada, gråt med dem som gråter." - Romarbrevet 12:15
En rolig historia om ateism:
- Varför tror du inte på Gud?
- Det finns ju tusen gudar att tro på. Du tror bara på EN av dem. De andra 999 gudarna tror du inte på. Alltså tror jag bara på en mindre gud än du gör.
haha, det tyckte jag var riktigt fyndigt.
- Varför tror du inte på Gud?
- Det finns ju tusen gudar att tro på. Du tror bara på EN av dem. De andra 999 gudarna tror du inte på. Alltså tror jag bara på en mindre gud än du gör.
haha, det tyckte jag var riktigt fyndigt.
Åh vad jag längtar till den dagen då Jordan Peterson är ute. Jag blir äcklad av honom.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
https://youtube.com/shorts/2Jb7dA2Qm2Q?si=NNXlX_SBYbPcGz5b
Håller nog med dig om det Krokus. Gillar han inte.
Håller nog med dig om det Krokus. Gillar han inte.
Förstår inte riktigt vad ni har emot honom. Jag gillar att han är så genuin, han säger precis vad han tycker och bryr sig inte om att vara politiskt korrekt. Han är inte heller rädd för att visa känslor. Sen hur rätt han har är ju en annan fråga.
Krokus, är det något speciellt han har sagt som du tagit illa vid dig av? Är det något sånt att du tycker han nedvärderar kvinnor?
Edit: 20 edits måste väl vara närmast rekord.
Last edited by Zoidar on 18 May 2024, 00:54, edited 20 times in total.
Jag förstår inte heller vad det är för fel med Jordan B Peterson?
Den som tvingas ut i vildskog
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.
Karin Boye
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.
Karin Boye
För min del ingen genomtänkt kritik av hans arbete, för jag känner inte till det. Såg bara videon du visade och jag gillade inte stilen, på nån av dem. Nästan instinktivt gillar jag inte personer som har den här "jag är så otroligt smart"-attityden. Det är inte ödmjukt. Det var allt.Zoidar wrote: ↑17 May 2024, 21:23Förstår inte riktigt vad ni har emot honom. Jag gillar att han är så genuin, han säger precis vad han tycker och bryr sig inte om att vara politiskt korrekt. Han är inte heller rädd för att visa känslor. Sen hur rätt han har är ju en annan fråga.
Krokus, är det något speciellt han har sagt som du tagit illa vid dig av? Är det något sånt att du tycker han nedvärderar kvinnor?
Edit: 20 edits måste väl vara närmast rekord.
Aha! Jag tyckte videon var humoristisk.memphis wrote: ↑18 May 2024, 01:03
För min del ingen genomtänkt kritik av hans arbete, för jag känner inte till det. Såg bara videon du visade och jag gillade inte stilen, på nån av dem. Nästan instinktivt gillar jag inte personer som har den här "jag är så otroligt smart"-attityden. Det är inte ödmjukt. Det var allt.
Jordan Peterson säger inte att det är som han säger, utan "I think". Jag tycker det är ett ödmjukt sätt att säga det på.
Han sa nåt intressant dock när jag kollade upp honom. Att alla i en totalitär stat ljuger. Det var ett väldigt långt resonemang , som ledde till slutsatsen att han är mera rädd för att inte säga vad han tycker, än att säga vad han tycker. Det gillade jag