Svårt att tänka
Moderator: Moderator 1
Svårt att tänka
Jag upplever att jag har svårt att tänka. Kan inte förklara det tydligare än så.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Re: Svårt att tänka
Det brukar vara ett symtom vid schizofreni. Det har jag haft.
Helt omöjligt att tänka fritt.
Helt omöjligt att tänka fritt.
Tänka fritt kan jag, men ibland är jag tom i huvudet som en pingisboll. Kan helt enkelt inte tänka då, minns ingenting! Funderar om det är tidiga tecken på begynnande demens??
Det gick inte att tänka en tanke. Det kändes som att huvudet satt fast i ett elspänningsnät. Mycket obehagligt. I Borlänge med 1 år kraftig psykos i bagaget.
Det var en träffande beskrivning Amandara. Som att huvudet sitter fast i ett elspänningsnät. Som ett osynligt hinder.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Jag hade det så vid mitt insjukande. Det kändes som jag var träffad av laser. Jag fick också epilepsi som kan sägas vara en elektrisk urladdning i hjärnan.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Jag har ögonmigrän. Det är också elektriska urladdningar i hjärnan.