Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Funderar på att klämma Wasa falurut ikväll.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Själv åt jag en Falu rågrut utan något på. Det gick ned.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 26 Jun 2024, 00:24 Själv åt jag en Falu rågrut utan något på. Det gick ned.
Ja, så heter det ju. Jag tar rikligt med smör på mina.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag sov länge och var inte i affären förrän på eftermiddagen. En enda matlåda fanns kvar, där hade jag tur. Gräddstuvad pyttipanna med stekt ägg, det var gott, till och med ägget. Panerad fisk med kall sås och potatis eller tacogratäng med ris säljs imorgon. Jag tar tacogratängen..
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Flygande Jakob med ris köpte jag idag. Tog fel på dag. Tacogratängen är imorgon fredag.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Visst blev det tacogratäng idag. Skapligt mycket i lådan. Nu återstår bara att hitta på något att äta under helgen. Jag kan inte förlita mig på att min syster ska ställa upp med matlådor. Jag var ju inne på korv med bröd, får se vad det blir.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Min syster var förbi med två matlådor, kylda sådana. Två minuter i mikron är allt som krävs. Det blev köttbullar och potatismos. En påse sylt/lingon låg i lådan, den avlägsnade jag och kastade. Oklart när jag äter den andra lådan.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Tog den andra och sista matlådan idag. Panerad fisk och potatismos. Tyvärr en lite mindre portion. Jag ger vis av erfarenhet ingen utfästelse om morgondagens mat.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Kalkonschnitzel fylld med ost och gräddsås eller ostgratinerad falukorv med potatismos säljs imorgon. Jag tar kalkonschizeln
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Kycklingschnitzel med potatismos och grillad paprika eller ost och chilikorv med potatismos säljs imorgon, tog fel på dag. Idag blev det korv Stroganoff. Känns lite sisådär attt köpa sådan lättlagad mat, men är man lat i köket får man göra som jag och acceptera det som erbjuds.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Är det någon här som brukar äta fryskartonger? Jag gör det högst en dag i veckan. Kycklingschnitzeln som säljs imorgon är nog min favorit bland den varmhållna maten. Äter jag en fryskartongrätt vill jag ha bröd till.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det blev att gå till affären strax innan elva. Båda rätterna fanns kvar och jag tog den med kyckling, den var god.
Post Reply