Vad har du lärt dig idag?
Moderator: Moderator 1
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Re: Vad har du lärt dig idag?
Har blodtryckstabletter på morgonen att ta, ty blodtrycket är för högt och tror att jag får söka för det igen då hjärtat är oroligt och tror jag hoppar över en del hjärtslag. Oregelbunden hjärtverksamhet.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Att jag hittar bra här i Sundsvallstrakten fortfarande. Är ju uppväxt här. Jag kände igen vägarna vi for till Gudmundstjärn.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Har lärt mig ursprunget till vad pappas konflikt med grannarna startade med.
Det startade med att hans ukrainska fru dumpade trädgårdsavfall, visserligen i skogen på kyrkans mark, men väldigt nära grannarnas tomtgräns.
Dagen efter hade grannarna dumpat en massa sopor på pappas tomt. Sen dess har situationen bara blivit alltmer infekterad.
Jag oroar mig lite för vad som kommer att hända på samfällighetsfesten den 13:e juli. Det brukar bli en hel del alkohol på dessa fester. Och både pappa och hans fru samt de ilskna grannarna ska på festen. Glad att jag slipper vara med
Det startade med att hans ukrainska fru dumpade trädgårdsavfall, visserligen i skogen på kyrkans mark, men väldigt nära grannarnas tomtgräns.
Dagen efter hade grannarna dumpat en massa sopor på pappas tomt. Sen dess har situationen bara blivit alltmer infekterad.
Jag oroar mig lite för vad som kommer att hända på samfällighetsfesten den 13:e juli. Det brukar bli en hel del alkohol på dessa fester. Och både pappa och hans fru samt de ilskna grannarna ska på festen. Glad att jag slipper vara med

"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Vad besvärligt! 

-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Vad skulle jag ha lärt mig idag, det känns inte som något, men om det skulle vara något så är det att det inte tog emot att gå och handla idag, det gick ganska smidigt och det gick bra att vara blöt den stunden
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Att jag inte är frisk och antagligen aldrig blir frisk. Lust att kasta alla planer åt sidan. Jag kanske är sjukare än jag trodde.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Har lärt mig ja vadå egentligen. Att min kompis äktenskapsproblem gick djupare än jag förstått. Jag skulle inte bli förvånad om hon bestämmer sig för att lämna honom. Han framstår mer och mer som något av en skitstövel som inte visar henne någon hänsyn ens när hon måste vila för hon har svår migrän.
Sen tycker han att hon inte bidrar till familjen när det är hon som under alla år köpt kläder, skor, leksaker, julklappar, ja stått för allt som gäller barnen. Skjutsat dem hit och dit. Köpt dyr sportutrustning. Mannen säger att det är bara småsaker. Att han har köpt en dyr skoter och håller den försäkrad. Låter som en skitstövel i mina öron.
Sen tycker han att hon inte bidrar till familjen när det är hon som under alla år köpt kläder, skor, leksaker, julklappar, ja stått för allt som gäller barnen. Skjutsat dem hit och dit. Köpt dyr sportutrustning. Mannen säger att det är bara småsaker. Att han har köpt en dyr skoter och håller den försäkrad. Låter som en skitstövel i mina öron.
Pushar man på 80 så blir det nog inget slagsmål.memphis wrote: ↑03 Jul 2024, 22:06 Har lärt mig ursprunget till vad pappas konflikt med grannarna startade med.
Jag oroar mig lite för vad som kommer att hända på samfällighetsfesten den 13:e juli. Det brukar bli en hel del alkohol på dessa fester. Och både pappa och hans fru samt de ilskna grannarna ska på festen. Glad att jag slipper vara med![]()
Hans fru är bara 60. Och hon är inte rädd för att göra folk upprörda eller arga. Hon "drar med sig" pappa på denna osämja. Det hade aldrig hänt om det inte vore för henne.
Min hund äter kattens mat men inte sin egen. Vet inte om hon strejkar för att katten får färskt foder ovanpå torrfoder. Men jag är inte så orolig än för min hund har ändå några kilos övervikt. Bra om hon blir av med det.