Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Hur mår du?

Post by Geta »

Neuropati har inget med rörelse att göra. Det känns som sockerdricka i fötterna.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Bra
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Geta wrote: 27 Aug 2024, 18:05 Neuropati har inget med rörelse att göra. Det känns som sockerdricka i fötterna.
Ok
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Zoidar wrote: 27 Aug 2024, 18:03
amandara wrote: 27 Aug 2024, 15:55Neuropati?
Jag har inga problem med rörelse i fötterna. Det bara "bubblar" och "strömmar" i dem. Men jag kan ha liknande sensationer på huvudet och rotchakrat. Har också känt vid tillfälle att det strömmat som kolsyra upp längs ryggen. Ibland känns det som en orm som ringlar upp från roten och upp i korsryggen innan den går tillbaka till roten igen.
Sök på neuropati. Det är känselsensationer.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

amandara wrote: 27 Aug 2024, 18:14
amandara wrote: 27 Aug 2024, 15:55Neuropati?
Jag har inga problem med rörelse i fötterna. Det bara "bubblar" och "strömmar" i dem. Men jag kan ha liknande sensationer på huvudet och rotchakrat. Har också känt vid tillfälle att det strömmat som kolsyra upp längs ryggen. Ibland känns det som en orm som ringlar upp från roten och upp i korsryggen innan den går tillbaka till roten igen.
Jag gjorde nyss det och då stod det att det kunde påverka rörligheten i tårna.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Zoidar wrote: 27 Aug 2024, 18:16
amandara wrote: 27 Aug 2024, 18:14

Jag gjorde nyss det och då stod det att det kunde påverka rörligheten i tårna.
Framförallt känseln påverkas.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

amandara wrote: 27 Aug 2024, 18:18
Framförallt känseln påverkas.
https://janusinfo.se/nyheter/tidningene ... 29116.html

Neuropati är ett samlingsnamn för sjukdomstillstånd som drabbar perifera nerver. Vid neuropati drabbas känsel och/eller muskelstyrka i det område i benen och/eller armarna som försörjs av de påverkade nerverna.

...

Vid mononeuropati drabbas en enda perifer nerv och då är symtomen begränsade till en mindre del av handen, foten eller ansiktet, medan vid polyneuropati drabbas ett stort antal perifera nerver samtidigt. Exempel på mononeuropati är karpaltunnelsyndrom i handen, dropphand respektive droppfot eller perifer ansiktsförlamning (Bells pares). Den i särklass vanligaste typen av mononeuropati är karpaltunnelsyndromet (CTS).

Vid multipel mononeuropati drabbas två till fyra perifera nerver. Symtomen är oftast blandad sensorimotoriska, men rena motoriska former förekommer också. Symtomen är asymmetriska och fläckvis spridda i armar och ben och kan till exempel röra sig till exempel om CTS i ena handen, en ulnarispares i den andra och en droppfot i ena benet.

Vid polyneuropati är symtomen snarare diffust spridda i bägge fötter och eventuellt händer. Symtomen börjar med känselstörning och ibland även svårigheter med att vicka på tårna. Med tiden kan symtom vandra högre uppför foten och vaden. Liknande symtom kan uppträda småningom i fingrar och händer. Det blir som regel svårt att gå på grund av kombination bensvaghet och balans­påverkan. Svaghet i händer gör det svårt att till exempel knäppa knappar, hålla i matbestick och greppa föremål.

Känselsymtomen består vanligen av domningar, stickningar, pirrningar och känselförlust. Bristande ledkinesi och proprioception orsakar balanspåverkan. Det är inte ovanligt att även autonoma nerver drabbas
Detta stämmer inte på mig. Varför kan det inte helt enkelt vara kundalini? Jag har inga domningar eller stickningar eller känselförlust. Min känsel är helt normal.
Last edited by Zoidar on 27 Aug 2024, 18:27, edited 1 time in total.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Känselsensationer: sockerdricka/brännande/domnande/skärande/kyla/värme och sånt.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

amandara wrote: 27 Aug 2024, 18:24 Känselsensationer: sockerdricka/brännande/domnande/skärande/kyla/värme och sånt.
Kyla och värme känner jag sällan, men det händer. Inget domnande eller skärande. Kyla och värme ser jag som något normalt. Det kände jag innan detta också. Sockerdricka, som kolsyra? Visst det känns så.
Last edited by Zoidar on 27 Aug 2024, 18:36, edited 1 time in total.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag har oxå upplevt det som att det går el i kroppen, både i hjärnan och övriga kroppen. Det var när jag mådde väldigt väldigt dåligt i psykos - hela nervsystemet inklusive hjärnan var överbelastat. De sensoriska centrana i hjärnan var överhettade och reagerade med dessa känselsensationer, en känsla av att det gick el i kroppen. Min tolkning var att ”de” som ville att jag skulle ta livet av mig - som jag trodde, skickade el på mig genom eluttag, lampor och liknande. Alltså genom elsystemen som finns i hus och kraftledningar och sånt. Vi har oxå ett elsystem i kroppen. I nervsystemet går el som i synapsen kickar igång en kemisk reaktion som i sin tur skickar information in i nästa nervbit och så vidare. Vi med psykiatriska sjukdomar har för mycket eller för lite av kemiska ämnen i dessa synapser, och informationen till kroppen och hjärnan blir fel. Helt logiskt.
Pysen_87
Tuliummedlem

Post by Pysen_87 »

Mår bättre, chefen har pratat med vikarien.

Han visste inte vad han skulle göra när jag zooma ut
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

amandara wrote: 27 Aug 2024, 18:36 Jag har oxå upplevt det som att det går el i kroppen, både i hjärnan och övriga kroppen. Det var när jag mådde väldigt väldigt dåligt i psykos - hela nervsystemet inklusive hjärnan var överbelastat. De sensoriska centrana i hjärnan var överhettade och reagerade med dessa känselsensationer, en känsla av att det gick el i kroppen. Min tolkning var att ”de” som ville att jag skulle ta livet av mig - som jag trodde, skickade el på mig genom eluttag, lampor och liknande. Alltså genom elsystemen som finns i hus och kraftledningar och sånt. Vi har oxå ett elsystem i kroppen. I nervsystemet går el som i synapsen kickar igång en kemisk reaktion som i sin tur skickar information in i nästa nervbit och så vidare. Vi med psykiatriska sjukdomar har för mycket eller för lite av kemiska ämnen i dessa synapser, och informationen till kroppen och hjärnan blir fel. Helt logiskt.
Du tror inte a qi finns? Du är ju buddhist och så.

Alltså inte att något du säger låter orimligt.
Post Reply