Biden vs Trump

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Biden vs Trump

Post by Geta »

Under tiden som Trump var president klagades det på att USA inte la sig i andra länders styre.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ska han ha guldmedalj för det då? Att han inte bryr sig vem som vinner kriget i Ukraina. Det är därför han inte krigar. Han bryt sig inte om rätt och fel. Precis som en psykopat.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Om Trump hade fortsatt som president hade det kanske inte blivit något krig i Ukraina. Putin hade inte känt sig hotat från väst då.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

memphis wrote: 17 Sep 2024, 14:21 Ska han ha guldmedalj för det då? Att han inte bryr sig vem som vinner kriget i Ukraina. Det är därför han inte krigar. Han bryt sig inte om rätt och fel. Precis som en psykopat.
https://youtu.be/wFW8_8YIpYE
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det går inte att säga vad som hänt om han suttit kvar som president. Det är spekulationer. Fakta är att han ljuger utan att blinka, och han gör det hela tiden. Som en psykopat gör för att förfärliga sig själv och skapa sig fördelar. Det farliga är de människor som tror på hans lögner.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

https://youtu.be/9gEuUp2Um3E?si=h5_baEdS1B7eK0C0

They are eating the dogs. They are eating the cats.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Vi har redan er 3e världskrig. Väst är djupt insyltade i Ukraina, och Israel. Putin har massor med stöd utanför väst. Iran, Kina. Och många ställer sig neutrala som tex Indien. Som Sverige alltid gjort tidigare. Vad som är rätt och vad som är fel. Sverige har aldrig tagit ställning innan Nato. Men nu är vi med.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Och tex - var har vi Afrika? De, i stora delar, kan vara Rysslandsvänliga - genom Wagnergruppens framsteg, i Afrika. Just saying.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Just nu läser jag den här boken. Det är många som vill putta ner väst från piedestalen.

Image
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det är inget fel med att försvara sig om man är under attack, om man måste försvara sitt sätt att leva. Jag är född i den fria världen och vill inte ha något annat. Vill inte ha diktatur. Vill inte ha teokrati. Vill ha kvar mina rättigheter. Min frihet.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det är ett kulturkrig som pågår.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Som kvinna har jag nåt att försvara. En gåva från kvinnor som kämpat sig till våra rättigheter. Jag vill absolut inte förlora dem! Trump påstår att det dödas bebisar i USA. Bebisar som är nyfödda. Det är såklart en lögn. Men vad gör hans lögner med människor?!
Post Reply