Vad har ni gjort idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Hercules723
Hafniummedlem

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Hercules723 »

Handlat glass och mat. Fixat cykeln och fått kedjan på plats. Nu ska jag cykla utan skydd för kedjan, så då är det enkelt att lägga kedjan rätt om den hoppar en gång till i höst.

Nästa vår kanske jag köper en ny cykel.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Zoidar wrote: 27 Sep 2024, 14:59
memphis wrote: 27 Sep 2024, 14:11 Underbart med bara en hund! :D
Man kan säga du deltidsjobbar som hundvakt.
Ja. Fast det är inte så många timmar effektivt arbete. De vilar inomhus så där är de inte jobbiga.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Geta wrote: 27 Sep 2024, 15:19 Du har haft hundpensionat, memphis.
Ja! 8-)
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Haft boendestöd och handlat lite mat. Fast mest har jag spelat mitt nya (och svåra) spel.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Köpt medicin för hosta och slem i halsen
In a world where you can be anything, be kind.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Idag har jag gjort alldeles för mycket. Var på ett servicekontor för Försäkringskassan och Skatteverket, eftersom jag skulle skicka in lite papper till min handläggare på FK. Sedan har min hund varit dålig i magen. På eftermiddagen hälsade jag på mamma på sjukhuset. Utöver detta har jag städat lite. Skulle behöva rensa rören under handfatet i badrummet, eftersom min otroligt begåvade sambo har klippt naglarna där (i handfatet). Vattnet rinner väldigt långsamt. Igen. Tror att jag rensade i juli eller augusti. Underbart, eller inte.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Ett fult tygband till mina nycklar. Får se om jag gör ett nytt.
Målningen är själens spegel
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Krokus wrote: 27 Sep 2024, 21:38 Idag har jag gjort alldeles för mycket. Var på ett servicekontor för Försäkringskassan och Skatteverket, eftersom jag skulle skicka in lite papper till min handläggare på FK. Sedan har min hund varit dålig i magen. På eftermiddagen hälsade jag på mamma på sjukhuset. Utöver detta har jag städat lite. Skulle behöva rensa rören under handfatet i badrummet, eftersom min otroligt begåvade sambo har klippt naglarna där (i handfatet). Vattnet rinner väldigt långsamt. Igen. Tror att jag rensade i juli eller augusti. Underbart, eller inte.
Men, rensa rör ska snubbar göra damen.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

De har nyligen gjort stambyte här, det säger slurp i alla avlopp här
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Har också problem med avloppen i köket och badrummet. Tycker att det är så jobbigt att be om hjälp.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Geta wrote: 28 Sep 2024, 07:13 Har också problem med avloppen i köket och badrummet. Tycker att det är så jobbigt att be om hjälp.
Den som är anställd för att sköta om huset, det är hans jobb, inte ditt Geta. I min gamla lägenhet fick jag stopp i vasken tog avloppsrensaren men stoppet gick inte bort. Kvartersvärden kom, han fick inte heller klart det. Han beställde spolbil, som kom och de drog upp en slang via balkongen och spolade rent
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Zogge,

Mm. Vissa har tummen mitt i handen samt är latmask. :?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply