Paranoia

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

mrsearlgray
Iridiummedlem

Re: Paranoia

Post by mrsearlgray »

Hade ett par gubbarr som satt utanför mitt fönster förut i nån timma, känns som at det var dom.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
KatastrofLasse
Niobmedlem

Post by KatastrofLasse »

zoegas wrote: 20 Mar 2024, 10:56
KatastrofLasse wrote: 16 Mar 2024, 15:25 Ja, jobbigt är det. Verkligen!

Just nu är jag extremskeptiskt mot min granne som är en satans pest. Men det känns ändå inte som fullt utblommad paranoia. Han kör förbi här i kvarteret ca 5-6 gånger per dag, tittar alltid hitåt när han passerar och jag stöter ALLTID på honom när jag är ute. Först lurade jag på om han kunde ha taggat min bil med en GPS-tracker men den teorin ramlade bort eftersom jag träffar honom även när jag är ute och går. Då funderade jag på om han hade installerat en tracker i min mobil istället, så jag slutade använda Smart-telefonen. När jag hade knapptelefon i fickan stötte jag på honom ändå.

Men nu, när jag har köpt en signalblockerare som jag förvarar mobilen i, så träffar jag inte på honom längre. Men jag tror inte att han har utrustning eller möjlighet att triangulera mig via mobilmaster. Så, det finns fortfarande viss liten logik kvar i mitt tänkande och det är ju ett bra tecken som jag ser det. Läkaren tycker ju dessvärre inte detta, han tyckte troligen att måttet var rågat när jag nämnde "signalblockerande påse".
Signalblockerare är en scam. De fungerar inte.
Jo, det gör de faktiskt om man köper rätt. Min telefon går inte att ringa till när jag joxar ner den i påsen. Den har ett tunt metallnät insytt i tyget.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Kul att du är inloggad igen, KatastrofLasse.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

KatastrofLasse wrote: 02 Oct 2024, 20:24
zoegas wrote: 20 Mar 2024, 10:56
KatastrofLasse wrote: 16 Mar 2024, 15:25 Ja, jobbigt är det. Verkligen!

Just nu är jag extremskeptiskt mot min granne som är en satans pest. Men det känns ändå inte som fullt utblommad paranoia. Han kör förbi här i kvarteret ca 5-6 gånger per dag, tittar alltid hitåt när han passerar och jag stöter ALLTID på honom när jag är ute. Först lurade jag på om han kunde ha taggat min bil med en GPS-tracker men den teorin ramlade bort eftersom jag träffar honom även när jag är ute och går. Då funderade jag på om han hade installerat en tracker i min mobil istället, så jag slutade använda Smart-telefonen. När jag hade knapptelefon i fickan stötte jag på honom ändå.

Men nu, när jag har köpt en signalblockerare som jag förvarar mobilen i, så träffar jag inte på honom längre. Men jag tror inte att han har utrustning eller möjlighet att triangulera mig via mobilmaster. Så, det finns fortfarande viss liten logik kvar i mitt tänkande och det är ju ett bra tecken som jag ser det. Läkaren tycker ju dessvärre inte detta, han tyckte troligen att måttet var rågat när jag nämnde "signalblockerande påse".
Signalblockerare är en scam. De fungerar inte.
Jo, det gör de faktiskt om man köper rätt. Min telefon går inte att ringa till när jag joxar ner den i påsen. Den har ett tunt metallnät insytt i tyget.
Fråga chatGPT. Du har täckning i din källare med en meter betong. Det finns inget material som skyddar mot den strålningen. Inte ens om du bakar in den i bly. Vad din granne anbelangar, så har du kanske problem. Men du har fel infallsvinkel mot honom.
KatastrofLasse
Niobmedlem

Post by KatastrofLasse »

Jo, det funkar absolut. Går inte att komma fram på min telefon när den ligger i påsen, TVns fjärrkontroll funkar inte heller och morsan kan inte låsa upp sin bildörr när bilnyckeln ligger i påsen.

Ett enhetligt metallhölje typ inbakat i bly funkar inte, det måste vara ett metallnät. Konstigt att ChatGPT säger så faktiskt. Den borde ju ha lite koll på Faraday-bur tycker man ju.

Sedan har nätstorleken betydelse utifrån vilken radiofrekvens det handlar om har jag för mig. Gissar på att nätmaskorna ska vara mindre vid högre frekvenser, men inte säker.
Post Reply