Vad har ni gjort idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Santina
Dysprosiummedlem

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Santina »

Geta wrote: 16 Oct 2024, 17:26 Sopåkare som Ann-Sofie "Soffan" Hermansson i Göteborg.
Har inget körkort
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Aj, då. Soffans pappa såg till att hon hade lastbilskörkort. Det kan vara bra att ha sa han. Hon fick nytta av det, när hon blev utslängd av Socialdemokraterna i Göteborg.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Kyrkogård? Finfint arbete kanske inte riktigt lika mysigt på vintern. Eller jo mysigt, men kallare temperaturer att gå ute. Blåsa ihop löv, lägga granris över planteringsytorna, alla Helgona…. Jag har många fina erfarenheter från jobb på kyrkogårdar.
Santina
Dysprosiummedlem

Post by Santina »

amandara wrote: 16 Oct 2024, 18:08 Kyrkogård? Finfint arbete kanske inte riktigt lika mysigt på vintern. Eller jo mysigt, men kallare temperaturer att gå ute. Blåsa ihop löv, lägga granris över planteringsytorna, alla Helgona…. Jag har många fina erfarenheter från jobb på kyrkogårdar.
Det är flera av deltagarna i programmet som varit intresserade av kyrkan, men det har blivit nej på de flesta håll. En äldre kvinna fick ja på att få leda en barngrupp i kyrkan dock. Jag har kyrkan precis utanför mig så det hade ju varit nära och bra annars. Men vet att de tar in ungdomar för att hålla koll på kyrkogården.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Insupit supermånen. Den hängde väldigt lågt så träd och hus var i vägen. Men jag hittade en fläck som jag såg den från.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Legat ì en säng bara varit uppe i morse och tvättat mig
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Promenerat uppe vid flygplatsen. När jag gick högstadiet hade jag tankar på att bli sån som jobbar i kontrolltornet. Men sen kom jag på andra tankar, kemist tex. Den drömmen strävade jag efter i många år, valde sådana utbildningar - men lyckades aldrig. Jag blev överlycklig när vi läste biokemi på läkarlinjen - de gamla labtakterna satt kvar. Jag fungerar överhuvudtaget bäst med teori och praktik i samma soppa.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag är mer praktiker än teoretiker. Jag fattar bäst, när jag får göra saker. Teoretiskt kan jag inte redogöra för det. Till exempel när jag startade min nya mobiltelefon. Nu kan jag inte redogöra för hur jag gjorde.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Legat ì eÄNHG och varit i kökket och tagit en kopp kaffe
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

Gått en promenad men fått skoskav.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Har rivit grönsaker i matberedaren och blandat en vitkålssallad. Fick receptet av dietisten på artrosskolan.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Varit ute med hundarna och sedan vilat.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply