Hur mår du?
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Re: Hur mår du?
Är upprörd nu, delvis av psykiatrin men också över delar av min familj, de vill inte förstå schizofreni, de försöker inte ens. nu är lillsyrran och mamma arg på mig för att jag inte kan lova lillsyrran att hon ska öva på uppsättningar på mitt hår flera gånger i månaden ända tills i maj. jag orkar liksom inte, förlåt men jag kan ju inte förutspå hur jag kommer må långsiktigt nu när jag återhämtar mig från senaste psykosen...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Tycker det är fel av familjen att ställa sådana krav på dig.mrsearlgray wrote: ↑24 Oct 2024, 15:19 Är upprörd nu, delvis av psykiatrin men också över delar av min familj, de vill inte förstå schizofreni, de försöker inte ens. nu är lillsyrran och mamma arg på mig för att jag inte kan lova lillsyrran att hon ska öva på uppsättningar på mitt hår flera gånger i månaden ända tills i maj. jag orkar liksom inte, förlåt men jag kan ju inte förutspå hur jag kommer må långsiktigt nu när jag återhämtar mig från senaste psykosen...
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
ja, sen frågade hon inte ens ordentligt utan bara förväntade sig att jag skulle göra det? :(Zoidar wrote: ↑24 Oct 2024, 15:37Tycker det är fel av familjen att ställa sådana krav på dig.mrsearlgray wrote: ↑24 Oct 2024, 15:19 Är upprörd nu, delvis av psykiatrin men också över delar av min familj, de vill inte förstå schizofreni, de försöker inte ens. nu är lillsyrran och mamma arg på mig för att jag inte kan lova lillsyrran att hon ska öva på uppsättningar på mitt hår flera gånger i månaden ända tills i maj. jag orkar liksom inte, förlåt men jag kan ju inte förutspå hur jag kommer må långsiktigt nu när jag återhämtar mig från senaste psykosen...
Inte bra... de måste förstå att du går först du som lever med en sjukdom
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
tyvärr är det inte så tydligen, och som sagt dom vägrar lära sig om sjukdomen. dom vet inte ens vad det innebär trots att jag helatiden påminner dom och försöker prata om det så dom förstår vad det innebär...
Har de gått anhörigutbildning?mrsearlgray wrote: ↑24 Oct 2024, 15:50tyvärr är det inte så tydligen, och som sagt dom vägrar lära sig om sjukdomen. dom vet inte ens vad det innebär trots att jag helatiden påminner dom och försöker prata om det så dom förstår vad det innebär...
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
nej, det erbjöds inte. inte ens mitt ex som var med på alla läkarmöten fick gå i det.Geta wrote: ↑24 Oct 2024, 15:51Har de gått anhörigutbildning?mrsearlgray wrote: ↑24 Oct 2024, 15:50tyvärr är det inte så tydligen, och som sagt dom vägrar lära sig om sjukdomen. dom vet inte ens vad det innebär trots att jag helatiden påminner dom och försöker prata om det så dom förstår vad det innebär...
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
mina katter vet nog fan mer om schizofreni än vad min familj gör...
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
blir bara mer och mer upprörd nu när jag tänker på det.
Mrsearlgray,
Nu kom jag att tänka på när jag dejtade en kille kort efter att jag hade varit med om ett övergrepp, och jag mådde rätt kass. Då sa min mamma att jag bara ville imponera på killen genom att må dåligt. Vet inte riktigt hur hon tänkte? Vem blir imponerad av ångest och paranoia?
Nu kom jag att tänka på när jag dejtade en kille kort efter att jag hade varit med om ett övergrepp, och jag mådde rätt kass. Då sa min mamma att jag bara ville imponera på killen genom att må dåligt. Vet inte riktigt hur hon tänkte? Vem blir imponerad av ångest och paranoia?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
men jösses... har skrikit och gråtit på mamma över telefon precis och det är som att prata med en vägg.Krokus wrote: ↑24 Oct 2024, 17:26 Mrsearlgray,