Hercules723 wrote: ↑12 Nov 2024, 15:32
Förstår inte vad det är med min nya kaffemaskin, ibland fungerar den och ibland ej. Undrar om det är fel kapslar, köpte tre typer av smaker.
Har du en Nespresso?
Nej, det blev en Caffitaly denna gång, den kanske är felprogrammerad? Det är bara chokladsmaken som aldrig har felat. Edit: Nu har jag fått en kopp choklad, och en kopp kaffe. Men varför den ibland inte startar, förstår jag ej.
Slog upp för mycket kaffe i muggen; endast ytspänningen höll kvar kaffet. Gick inte att lyfta muggen, för då hade det runnit över. Fick vänta tills kaffet blivit svalare innan jag kunde dricka bort överskottet. Verkligen i-landsproblem!
Har placerat den stora gullrankan under ett fönster. Men jag vet att den kommer att dö i brist av ljus. Jag har visserligen ljuskällor (glödlampor) som är för växter, men jag har ingen armatur att sätta lampan i.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Kastade glas och metall där det ska vara pappersförpackningar i återvinningen. Fick skynda mig in och hämta griptången. Lyckades fiska upp det felslängda.
Ramlade i morse på väg till skolan, de hade plogat på ena cykelbanan så jag failade över den så kallade väggen s jag slant mot den plogade halkiga vägen. Det kändes i början. Man får en chock av detta.
Jocke wrote: ↑18 Nov 2024, 13:18
Ramlade i morse på väg till skolan, de hade plogat på ena cykelbanan så jag failade över den så kallade väggen s jag slant mot den plogade halkiga vägen. Det kändes i början. Man får en chock av detta.
Skor med inbyggda broddar är att föredra när det är halkigt väglag. Broddar är en billig livförsäkring.
Man ska inte förvara saker på spisen. Fråga Nisse om det. Han är bestämd på den punkten.
Det var en gång en tjej som ställde en sprayflaska på spisen. Det slutade med en stor explosion. Hon blev dömd till att betala ett högt skadestånd eftersom delar av byggnaden blev förstörd.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen