Vad planerar du att köpa?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad planerar du att köpa?
Lite inne på tio pansarmalar. Sötingar! 
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- Hercules723
- Hafniummedlem
Bara bra! Har kunnat tömma direkt. Fylla är dock ff tidskrävande då jag måste ta kallvatten och blanda upp med kokande vatten. Tar jag varmvatten direkt från kranen dör räkor, antagligen pga koppar i varmvattnet.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Okej! Fint det funkat med slangen så du minimerar arbete. Okej, blanda alltså och koka upp, tar det inte väldigt lång tid?Zoidar wrote: ↑10 Dec 2024, 10:43Bara bra! Har kunnat tömma direkt. Fylla är dock ff tidskrävande då jag måste ta kallvatten och blanda upp med kokande vatten. Tar jag varmvatten direkt från kranen dör räkor, antagligen pga koppar i varmvattnet.

Jo, det tar tid. Hela processen att byta 50 liter vatten tar ca 1 timme.Hercules723 wrote: ↑10 Dec 2024, 10:47Okej! Fint det funkat med slangen så du minimerar arbete. Okej, blanda alltså och koka upp, tar det inte väldigt lång tid?![]()
- Hercules723
- Hafniummedlem
Ok. Hade nog tagit två timmar för mig. Är inte den snabbaste.Zoidar wrote: ↑10 Dec 2024, 10:59Jo, det tar tid. Hela processen att byta 50 liter vatten tar ca 1 timme.Hercules723 wrote: ↑10 Dec 2024, 10:47Okej! Fint det funkat med slangen så du minimerar arbete. Okej, blanda alltså och koka upp, tar det inte väldigt lång tid?![]()
Det går snabbare när det blir rutin.Hercules723 wrote: ↑10 Dec 2024, 11:04 Ok. Hade nog tagit två timmar för mig. Är inte den snabbaste.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Har en vattenkokare på 4 liter. Tar dock lite tid innan det kokar. Samtidigt fyller jag en balja med kallt vatten. Sen när det kokat upp häller jag i baljan och kollar temperatur. För att göra det mer komplicerat måste baljan stå högt annars går det inte få vattnet från baljan till akvariet.
- Hercules723
- Hafniummedlem
OK, då hänger jag med i svängen. Var längesedan jag hade akvarium och minns inte mycket om det. (när jag var barn)Zoidar wrote: ↑10 Dec 2024, 11:11Har en vattenkokare på 4 liter. Tar dock lite tid innan det kokar. Samtidigt fyller jag en balja med kallt vatten. Sen när det kokat upp häller jag i baljan och kollar temperatur. För att göra det mer komplicerat måste baljan stå högt annars går det inte få vattnet från baljan till akvariet.
Reflexväst och pannlampa till mor
In a world where you can be anything, be kind.