Natten

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Koi
Rubidiummedlem

Natten

Post by Koi »

Var ofrivilligt på syrianskt bröllop inatt fast jag inte var bjuden. Hörde musiken bedöva mitt huvud. Jag kollade och lyssnade mot väggarna för att se om grannarna hade tv på. Men det var tyst mot väggen. Jag tryckte på knappen och sen sa jag åt nattpersonal att stänga av tv. Den var redan avstängd. 4 Lergigan senare somnade jag.

Har sovit på betongbänk inatt medan festen pågick. Hela jag är helt slut nu sen jag vaknade kl 08. En skötare frågade på morgonen om jag varit på fest. Det såg ut som det. Helt bakis.

Sjuksyrran sa det inte är nån tv på. Att det är tyst. Varför ska det vara sån kalabalik i huvudet precis när jag ska sova. ?
Det måste ju vara i huvudet eftersom det inte blev bättre eller sämre med öppet vädringsfönster eller stängt tänkte om ljudet kom utifrån. Men nu sa hon ju att det var tyst ute och inne

Hur får man tyst?
Målningen är själens spegel
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Re: Natten

Post by zoegas »

Man får distrahera säger många. Jag kan inte somna med hörlurar på, men nån ljudbok eller så kanske vore något? Så man överröstar tankarna. Många "normala" sover med öronproppar.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag sover med P2 i radion på.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag har sovit med musik på låg volym i ett och ett halvt årish, men har börjat få tinnitus så det funkar inte längre.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag har haft tinnitus redan tidigare men det lyssnar jag inte på.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag har som när man tryckutjämnar högt ljud som ständigt flimrar. Det trycker som i örat med ett pulserande ljud. Men det är långt ifrån hela tiden. Jag försöker fokusera förbi det, men det är sjukt störigt. Ljud förvärrar det när jag har det.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Till en början förväxlade jag tinnitusen med ventilationen.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det är individuellt hur mycket man lider av sin tinnitus. Det kan driva folk till självmord när det är som värst, medan andra inte lider så mycket.

Jag kan rekommendera TCM akupunktur om man lider mycket av sin tinnitus. Tror det blir, om inte helt bra, så åtminstone bättre.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Cee
Indiummedlem

Post by Cee »

tar melatonin 10 mg, hjälper mot tinnitus
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Jag har ingen tinnitus.
Målningen är själens spegel
Post Reply