Dejt-tråden

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

Nobel
Tuliummedlem

Re: Dejt-tråden

Post by Nobel »

Tack, Zoidar!

Idag har vi inte haft någon kontakt alls.

Utöver att vi ska på teater tillsammans, så har vi också enats om att laga mat tillsammans.

Jag tog intiativ till att vi skulle göra en gemensam spellista med musik till när vi lagar maten. Det har varit ett roligt projekt med överraskningar musikväg. Vi har ungefär lagt till två låtar var om dagen i några dagar nu. Snart har vi 20 låtar. Jag har valt både nostalgiska låtar och klassiker som bjuder in till dans. Inte pardans då... Ser att hon också valt en låt som bjuder in till dans, så tänker lekfullt dansa och bjuda in henne att göra sällskap. Tror att hon kommer tycka det är lite töntigt men roligt. Äh, om jag känner för att dansa så gör jag det, även om det kan uppfattas som lite töntigt och pinsamt.

Jag ska bjuda på en sallad som hon visade intresse för, så pass stort att hon ville träffas för att laga mat tillsammans och testa den. Eftersom att vi båda tycker det är kul att laga mat i grupp så enades vi om att gå till en asiatisk butik och försöka oss på något asiatiskt. Hon har rötter i asien, så hoppas på att få en asiakulinarisk upplevelse (hennes favoritmat är ris med ägg och soja :lol: ). Är nyfiken på vad vi ska laga utöver min sallad. Hon har inte sagt något än, men ser gärna att vi använder en "riktig" asiatisk kryddblandning, och inte sådan från ICA.

Tänker att jag skriver om någon dag, checkar in om hur hon mår, samt önskar att det går bra för henne på mötet hon ska ha om någon dag.

Vi får se hur detta utvecklar sig.
'cause the freak inside controls my mind
Richard
Administratör

Post by Richard »

Vad kul!

Lycka till!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Tack, Richard!

Uppdatering:
Behövde inte höra av mig, det kom från henne idag. Hon frågade om detaljer angående mitt jobb och när hon kommer vara tillgänglig för att laga mat tillsammans. Vi bokar in ett datum och tid, tänker jag. :-D
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Har tänkt på en sak som jag tycker är intressant. Det är att jag var attraherad redan när vi gick i samma klass, och jag känner samma sak efter mer än ett decennium av att vi inte setts. Det får mig att tänka att det måste finnas något hos en person som gör att attraktion uppstår. Kanske är det sättet personen för sig? Medvetanden som samspelar? Kemiska reaktioner, hormoner, feromoner, och allt vad det heter? Det är ganska kul ändå.
zoegas
Iridiummedlem

Post by zoegas »

Knullsugen
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Vi kollade på teater idag. Får känslan av att hon bara är vänskaplig, så går på den känslan. Samtidigt är det väldigt förföriskt när hon kommer ihåg saker om mig. Jag frågade om hon hade några smeknamn idag, då drog hon från "ingenstans" fram mitt smeknamn som endast min mamma och närmsta vänner använder och sade att hon mindes det från gymnasiet. Blev lite paff där. Hon har ett bra öga för detaljer. Tänker att jag tar tillfället i akt att lära känna henne mer på ett vänskapligt sätt. Har inte bråttom, men svårt att ta det lugnt som betuttad. Vi ska laga mat tillsammans snart. Ser fram emot att få lära känna henne bättre och bonda över matlagning.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Lite synd kyrktjejen inte vill ha mig. Känner mig trygg med henne.
"För ett barn blir oss fött, en son blir oss given. På hans axlar vilar herradömet, och hans namn är: Under, Rådgivare, Mäktig Gud, Evig Far, Fridsfurste." -Jesaja 9:6
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Har ni pratat om det? Eller är det din magkänsla?

Min magkänsla säger mig att tjejen jag berättat om bara är vänskaplig, och min magkänsla brukar stämma. Men tänker att någon dag ska jag ändå prata med henne om det. Tänker det kan vara en rolig grej också :-D
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Nobel wrote: 16 Jan 2025, 22:21 Har ni pratat om det? Eller är det din magkänsla?

Min magkänsla säger mig att tjejen jag berättat om bara är vänskaplig, och min magkänsla brukar stämma. Men tänker att någon dag ska jag ändå prata med henne om det. Tänker det kan vara en rolig grej också :-D
Ja, hon har sagt att hon inte är attraherad samt att hon inte kan ha något förhållande av någon hemlig anledning. :think:
"För ett barn blir oss fött, en son blir oss given. På hans axlar vilar herradömet, och hans namn är: Under, Rådgivare, Mäktig Gud, Evig Far, Fridsfurste." -Jesaja 9:6
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Zoidar wrote: 16 Jan 2025, 22:25
Nobel wrote: 16 Jan 2025, 22:21 Har ni pratat om det? Eller är det din magkänsla?

Ja, hon har sagt att hon inte är attraherad samt att hon inte kan ha något förhållande av någon hemlig anledning. :think:
Ah, det låter tydligt. Skönt att ni kunnat prata om det i alla fall. Kanske ville hon markera att hon inte är intresserad, eller så var hon uppriktig och har en anledning.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Nobel wrote: 16 Jan 2025, 22:30
Ah, det låter tydligt. Skönt att ni kunnat prata om det i alla fall. Kanske ville hon markera att hon inte är intresserad, eller så var hon uppriktig och har en anledning.
Ja, bra så långt. Nöjd med att jag försökte iaf.
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Vi lagade mat tillsammans igår. Det var mysig stämning i min lägenhet när vi hackade grönsaker och lyssnade på den spellistan vi skapat tillsammans. Vi fick mycket tid till att prata om allt möjligt. Hon frågade mig om mitt dejtingliv och hur länge mitt längsta förhållande höll. Överanalyserar jag att hon drog upp detta samtalsämne när vi satt och åt? Kan ju bara ha varit nyfikenhet, eller så ville hon kolla läget? Ska försöka att inte övertänka. Hon bor fortfarande med sitt ex, eller så är dem tillsammans igen? Oklart. Vi kommer ses på min födelsedag, och efter det oklart. Vi ska laga mat igen någon dag, men när är också oklart. Mycket oklart, och så får det vara ibland. :lol:
Post Reply