TV-spel
Moderator: Moderator 1
Re: TV-spel
Jag skulle med lite tur kunna få "an excellent rating" på mina bros-moves. Fyra stycken. Jag hoppas det räcker, annars blir det mig övermäktigt.
Ett bros-move heter Hatch me if you can". Har sett på Youtube och det verkar vara simpelt. Får nöta på den tills den sitter. Jag vill spela, men drar mig för det när jag sitter fast. Men glädjen när man kommer vidare är då stor.
Har lärt mig "hatch me if you can". Kan nu fyra bros-moves, men det räckte inte. Ett bros-move är när man slänger iväg en bomb med Luigi och smackar till den med Mario. Är kanske tio bomber och stubinen är tänd, så man måste skynda sig på.
De bros-moves jag kan: grönt skal, rött skal, zapperator och hatch me if you can. Kommer till slutet på ett annat move, men vet inte när jag ska trycka på X-knappen. Jag antar att det räcker med sex bros-moves, annars blir jag än mer frustrerad än nu.
Nintendo tror jag planerar för en ny konsol redan i år. Arbetsnamnet är Switch 2. Kommer vi äntligen få återse Metroid ur förstapersonsperspektiv? Kommer den att kosta runt 5000 kronor?
Spelet jag spelar nu är ju för fasen omöjligt. Man ska få "Excellent" på sina bros-moves. Med lite tur får jag in fyra av dem.
Jag har lärt mig fem bros-moves tror jag. Kanske sex. Om inte det räcker blir det löjligt svårt, "Mario and Luigi: Brothership".
Jag hittade en PS3 på loppis, utan kontroller, men det hade jag sen tidigare. Jag ville så gärna spela Grand Theft Auto: The Lost and Damned. Så den funka i.a.f. men jag hade inga spel. Sen kopplade jag in en nätverkssladd o då kunde man titta in i Playstation Store, jaja, betalade 299 kr för GTA, samt 99 kr för tillägget The Lost and Damned. Så spelade jag det lite.
Sen fick jag ett spel av en kollega, det var ett sportspel så det intresserade mig inte så mycket, förutom i förrgår, då jag öppnade den o där låg 4 skivor med spel i! Bl.a. Battlefield 3, jag gillade Battlefield 2 på PS2, så det måste jag ju testa. Men så märker jag att DVD-spelare på PS3:an inte fungerar. Sur som fan o jag fick pilla ut skivan med en skruvmejsel. Men Battlefield 3 skulle jag ha, så jag gick till Playstation Store o laddade hem det för 199 kr...
Sen fick jag ett spel av en kollega, det var ett sportspel så det intresserade mig inte så mycket, förutom i förrgår, då jag öppnade den o där låg 4 skivor med spel i! Bl.a. Battlefield 3, jag gillade Battlefield 2 på PS2, så det måste jag ju testa. Men så märker jag att DVD-spelare på PS3:an inte fungerar. Sur som fan o jag fick pilla ut skivan med en skruvmejsel. Men Battlefield 3 skulle jag ha, så jag gick till Playstation Store o laddade hem det för 199 kr...

Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Vilken tur att det funkade för dig, Richard.
Jag har nu beställt "Princess Peach: Showtime". Jag tillhör nog inte målgruppen, men, men...
Jag har nu beställt "Princess Peach: Showtime". Jag tillhör nog inte målgruppen, men, men...