Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Geta wrote: 11 Jan 2025, 09:42
Fantasio wrote: 10 Jan 2025, 19:34 Förlåt en novis på lax, men tillagar man rökt lax?
Nej, den ätes kall. En sådan bit kostar 58 kr på Ica.
Aha, okej. Faktiskt har jag lax hemma. Min syster var nämligen förbi med två matlådor från bästa stället Lingonfabriken. Den rätten ska nog köras i två minuter i mikrovågsugnen. Är lite småsugen på att ta den nu på sena kvällen.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag åt laxrätten idag på tidig kväll. Den var god, två rejäla bitar fisk. Minns faktiskt inte vad det var till den. Då har jag en matlåda kvar i kylskåpet.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag kom jag iväg relativt sent till mataffären. Jag tog en kyld rätt med pasta och små tomater. Kan ha varit kyckling till den rätten. Imorgon säljer speceristen nattbakad fläskkarré med stekt potatis eller lasagne. Undrar vad det betyder, nattbakad. Kanske jag köper en låda av varje.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag kom iväg till affären och väl där köpte jag två matlådor. Lasagne och kötträtten. Ska försöka låta bli att äta så tidigt idag.
Imorgon står kycklinggryta med curry och ris eller potatisbullar med bacon och lingonsylt på menyn. Jag tycker inte om potatisbullar.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Imorgon säljer krogen God vän tre olikadagens lunch; Plankstek, lasagne och spaghetti bolognese. Den förstnämnda rätten tar de 129 kronor för, de andra två släpper dem för 109 kronor. Lasagne blir det inte då jag åt det idag. Vill inte köpa plankstek och få den stuvad i aluminiumform. Då får det bli spaghettirätten. Tänker vänta till ett, halv två och gå till mataffären med boendestödet. Vet inte hur jag ska göra riktigt.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Eftersom jag gick till mataffären med boendestödet fanns det ingen slottsstek kvar och bara en låda med panerad fisk med kall sås. Jag körde på fisken och blev faktiskt mätt. Tror det är potatisen som mättar. Sedan köpte jag en kyld rätt med kyckling och pasta, den ska jag ha imorgon.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Köttfärslimpa med gräddsås och frukostkorv med senapssås säljs imorgon. Har inte bestämt mig om jag ska ta spårvagnen ned till stan, då går jag miste om de varma luncherna. Går jag till ICA nere i centrum kan jag lika gärna äta buffé igen.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Köttfärslimpan var slut trots att jag var i affären strax innan tolv. Det fick bli frukostkorv och potatis.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag var jag aldrig till mataffären, det fick bli en fryskartong istället. Oxjärpar. Antingen blir det McDonald's eller bästa Lingonfabriken. Ska då fråga efter gårdagens lunch om de har några kvar. Nämligen ugnsstekt laxfilé med smörslungad potatis och hummersås, kycklingschnitzel med rostad potatis och svampsås eller fläskfilé Oscar med råstekt potatis, rödvinssås, bea och räkor.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det blev ändrade matplaner. Köpte en kyld rätt, kyckling och pasta. Får se vad jag köper imorgon.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

idag blev det ICA och inte Hemköp som har de varma lådorna. Det fick bli en pastasallad. Ville bara hem när jag var på mötesplatsen, därför blev det inget McDonald's.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Imorgon står köttfärslimpa med mozzarella och örter och ugnsstekt lax med dill och citronsås på meyn. Köper köttfärslimpan.
Post Reply