Missbrukargenen

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Missbrukargenen

Post by Fantasio »

Det blev två tvåliters-Cola inköpta idag. Jag har snart druckit upp den första. Starkvaror har jag väl inte köpt sedan mellandagarna. Jag saknar att vara lite påverkad, det är en skön känsla tycker jag. Coca-Colan skulle jag ha fasligt svårt att vara utan.
zoegas
Iridiummedlem

Post by zoegas »

Socker och koffein är inte fy skam. Det blir en kick av det med.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Visst är det så, zoegas. Fast jag får normalt sett inte i mig något koffein. Socker är jag dock fasligt svag för.
Inwatto
Terbiummedlem

Post by Inwatto »

Fantasio wrote: 14 Jan 2025, 19:09 Visst är det så, zoegas. Fast jag får normalt sett inte i mig något koffein. Socker är jag dock fasligt svag för.
Coca-cola innehåller ungefär hälften så mycket koffein som kaffe. Så, det är socker, kola och koffein. Upp, upp, upp.

Mitt humör är mycket jämnare sedan jag slutat köpa 1.5 liters c-c. Dricker en burk istället för kaffe på lördagar och söndagar. Tycker det är lagom.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Inwatto wrote: 14 Jan 2025, 19:43
Fantasio wrote: 14 Jan 2025, 19:09 Visst är det så, zoegas. Fast jag får normalt sett inte i mig något koffein. Socker är jag dock fasligt svag för.
Coca-cola innehåller ungefär hälften så mycket koffein som kaffe. Så, det är socker, kola och koffein. Upp, upp, upp.

Mitt humör är mycket jämnare sedan jag slutat köpa 1.5 liters c-c. Dricker en burk istället för kaffe på lördagar och söndagar. Tycker det är lagom.
Bra att du har självdisciplin, Inwatto. Är det burkar på 33 cl?
Inwatto
Terbiummedlem

Post by Inwatto »

Ja, 33 cl aluminiumburk. Hoppas inte man får i sig aluminium av det. Det sägs skada hjärnan och minnet.

Om du försöker minska intaget av c-c, så blir du först väldigt låg. Det dröjer lite innan man blir normal igen.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Tack för info. Jag hade faktiskt en dag för ett tag sedan då jag bara drack vatten. Det kändes inte helt bra.
zoegas
Iridiummedlem

Post by zoegas »

Inwatto wrote: 14 Jan 2025, 19:48 Ja, 33 cl aluminiumburk. Hoppas inte man får i sig aluminium av det. Det sägs skada hjärnan och minnet.

Om du försöker minska intaget av c-c, så blir du först väldigt låg. Det dröjer lite innan man blir normal igen.
Inuti burken är det plastfilm.

https://www.youtube.com/watch?v=X1pB6O6AYMU
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Visst har jag börjat dricka läsk idag igen, likt nästan alla dagar. Men tar det lite lugnt. Jag har en släkting som varit alkoholist så missbruk finns i släkten. Det är annat med min syster med man, de dricker aldrig något.
Post Reply