Att skriva är en lisa för själen
Moderator: Moderator 1
Re: Att skriva är en lisa för själen
Idag har jag haft hela 18 besökare på min blogg. Har snittat tre till fem om dagen en period. Folk tappar intresset om man inter uppdaterar sidan dagligen. Undrar varför så pass många varit inne idag.
Skriver ingen blogg, har så ointressant liv.
Jag skriver egentligen bara lite notiser vad jag gjort på dagarna på min blogg, samt lägger upp bilder på loppisfynd o t.ex. medaljer o sånt jag samlar på. Sen om det händer nått speciellt, lägger in en bild från nyårsfester o liknande också.
https://www.richardhandl.com/
https://www.richardhandl.com/
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Idag är jag uppe i hela 63 besökare. Hade fyra igår. Vad kan ha hänt? Jag har skrivit två inlägg idag, får se om det blir fler skrivna.
Jag skriver dagbok sedan tredje klass!
In a world where you can be anything, be kind.
"Idag blev mycket lyckat tillsammans med glada gänget. Vi handlade på Systembolaget vid öppningsdags och drog därefter iväg till klassisk mark, nämligen Hörsalsparken. Jag köpte bara fyra öl, då jag tyvärr måste ha pengar till mat och annat onödigt. Alla dracks upp på parkbänken, men jag drack lugnt och utan hets och stress, så de räckte ett par timmar. Finske mannen dök upp alldeles löddrig i mungipan, han hade varit på tvålen igen. Nästan alla gamla drinkare dök upp och vi hade det så trevligt.
Det var snut- och vaktfritt och vi störde ingen. Ser du oss när du är på stan, så kom fram och byt några ord med oss, vettja. Vi bits inte. Mannen med militärkepsen gjorde i brallan, hans blåsa behövde skyndsamt tömmas. Kissar man på sig är det först varmt och skönt, men sedan blir man alldeles kall och obehaglig. Jag lider med honom. Diskussionens vågor gick höga och skratten var många. En toppendag, med andra ord.
Nui har jag varit hemma några timmar och vilat mig, så kör vi en repris imorgon. Ack, om Systembolaget ändå kunde ha öppet på söndagarna. Imorgon går jag först till bolaget och handlar dagens mängd alkohol, sedan går jag tillbaka för kvällsdosen. Det betyder att jag går torrt på söndag, men det är därför jag har en pålitlig kran. Vi ses imorgon, grabbar! Hela gänget träffas i Hörsalsparken."
Jag kommer inte in på bloggen. Skrev nyss denna text för att kunna kopiera den imorgon och ladda upp den. Kan inte spara i Word Pad.
Det var snut- och vaktfritt och vi störde ingen. Ser du oss när du är på stan, så kom fram och byt några ord med oss, vettja. Vi bits inte. Mannen med militärkepsen gjorde i brallan, hans blåsa behövde skyndsamt tömmas. Kissar man på sig är det först varmt och skönt, men sedan blir man alldeles kall och obehaglig. Jag lider med honom. Diskussionens vågor gick höga och skratten var många. En toppendag, med andra ord.
Nui har jag varit hemma några timmar och vilat mig, så kör vi en repris imorgon. Ack, om Systembolaget ändå kunde ha öppet på söndagarna. Imorgon går jag först till bolaget och handlar dagens mängd alkohol, sedan går jag tillbaka för kvällsdosen. Det betyder att jag går torrt på söndag, men det är därför jag har en pålitlig kran. Vi ses imorgon, grabbar! Hela gänget träffas i Hörsalsparken."
Jag kommer inte in på bloggen. Skrev nyss denna text för att kunna kopiera den imorgon och ladda upp den. Kan inte spara i Word Pad.