Gött Richard!Richard wrote: ↑12 Feb 2025, 06:30 Ja, det där med cigaretter...
Jag köpte en vape för jag tänkte försöka att åtminstone byta ut hälften av ciggen mot en vape. Men ganska snabbt föredrog jag vapen, efter två dagar med bara vape, så tog jag min sista cigarett, o den smakade så äckligt, så sen den 7:e maj förra året har jag varit tobaksfri.
Fylletråd!
Moderator: Moderator 1
Re: Fylletråd!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Tur man har dator och inte bara mobil!
Fick PC-tidningen häromdagen!
En nyhet är: skapa egen musik med hjälp av AI - kostar cirka 110 kronor/månad:
https://suno.com/ 
Fick PC-tidningen häromdagen!
En nyhet är: skapa egen musik med hjälp av AI - kostar cirka 110 kronor/månad:

Nu är min plan uppe i 21 abonnemang i stället för 20 för jag ska även ha Suno som skapar AI musik också 110 kronor/månad - 1320 kronor/år.
Sen måste jag vara skuldfri för att kunna ha råd med alla dessa abonnemang och prenumeration:
Ska ha 20 abonnemang!
1. Office 365 - 1559 kronor/år.
2. Adobe Creative Cloud - 737 kronor/månaden = 8844 kronor/år.
3. DesignSpark - 244 kronor/månaden = 2928 kronor/år.
4. Antivirusprogram Norton med flera tilläggsprogram till dator och mobil - 4016 kronor/år.
5. Reason Musikprogram - 232 kronor/månaden - 2784 kronor/år.
6. Readly - tidningar - 149 kronor/månaden - 1788 kronor/år.
8. PC-tidning med program - 22 nr för cirka 2500 kronor/år.
9. PC För Alla tidningen - 22 nr för cirka 2500 kronor/år.
10. Telia abonnemang för Smart Watch - 229 kronor/månaden - 2748 kronor/år.
11. Telia Mobil abonnemang - 389 kronor/månaden - 4668 kronor/år.
12. Telia abonnemang för Wi-Fi Mobil - 299 kronor/månaden - 3588 kronor/år. Ska sen ha 5G.
13. Securitas hemlarm - 379 kronor/månaden - 4538 kronor/år.
14. Domännamn med hemsida -? - Vet inte vad det kan kosta ännu?
15. Spotify - 119 kronor/månad - 1428 kronor/år.
16. GPS tracker abonnemang - 89 kronor/månad - 1068 kronor/år.
17. Copilot Pro abonnemang – 255 kronor/månad – 3060 kronor/år.
18. Vitlökskapslar + Q 10 30 kapslar prenumeration – 240 kronor/månad – 2880 kronor/år.
19. Sora abonnemang - 260 kronor/månaden - 3120 kronor. Men som ännu inte finns i Sverige.
20. AI Pin eller liknande sådan abonnemang - 350 kronor/månaden - 4000 kronor/år. Men som jag ännu inte ska ha utan sen när jag blir skuldfri.
Oj vad du har abonnemang...
Jag har förutom telefon o internet o sånt...
-Hallon (extra telefon) - 109 kr
-ChatGTP (AI) - $25
-ExpressVPN - Ett par dollar
-Spotify - 119 kr
Försöker ha så lite abonnemang som möjligt...
Jag har förutom telefon o internet o sånt...
-Hallon (extra telefon) - 109 kr
-ChatGTP (AI) - $25
-ExpressVPN - Ett par dollar
-Spotify - 119 kr
Försöker ha så lite abonnemang som möjligt...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Det börjar närma sig 60 tusen kronor/år för 21 abonnemang och prenumerationer vilket motsvarar cirka 5000 kronor/månad i snitt!
Ja, men då får man vara nöjd! Ett helt företag blir det. Kan snart göra allt vad jag vill - det är bara tiden som fattas även om jag är 100 % ledig.
Ja, men då får man vara nöjd! Ett helt företag blir det. Kan snart göra allt vad jag vill - det är bara tiden som fattas även om jag är 100 % ledig.
Kvällen räddad - har folköl igen! Och vilken god och nyttig mat jag har ätit hittills den här veckan - för jag kunde handla mat, kaffe, cigg och öl för jag hade pantsatt för runt 3000 kronor denna vecka. Så där dog cancer om jag nu hade cancer - vilket jag inte tror att jag har cancer än så länge alltså.
Vad har du för inkomst, Utomjordingen? Du behöver inte nämna nån summa, men är det typ sjukersättning eller nått sånt? Hur får du allt att räcka?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Jag tycker att datatidningar är hur bra som helst sen jag började prenumerera på dom två datatidningarna. Jag är alltid aktuell med det senaste tack vare datatidningarna. Jag är gärna villig att dela med mig senaste nytt inom databranschen här på Viska - det bjuder jag på för vi sitter i samma skit som är sjukskrivna.
Sjukersättning, spelvinster, lite hjälp från andra väninnor, pantsatt - det är så det har fungerat för mig!
Sen är jag väl ibland utan allt vissa dagar! När det gäller mat, cigg och öl.
Ibland är det en jakt på pengar bara för att överleva och inte leva! Men jag vet att det kommer bli bättre med min ekonomi om ett år eller så. Så den tanken gör att jag orkar.
Folköl, kaffe och cigg gör att jag står ut med fattigdomstillvaro! Förutsatt att man har det i alla fall.