En eländig dag
Moderator: Moderator 1
Re: En eländig dag
Man måste träna dagligen för att få resultat.
Jag hade förmodat diskbråck för flera år sedan. Kunde enbart gå runt hyreshuset jag bodde i till en början.
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Det tog tid, men nu funkar ryggen rätt bra. Har känt av det lite i någon vecka o halvt igen.
/Dave
Jag undrar om dystomi (eller vad det heter) är irreversibelt? Att musklerna slutar påverkas och går tillbaka till oskadat läge. Min syster föreslog rollator idag.
Jag har sökt hjälp för mina ryggproblem nu.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Dystoni heter det. Det handlar om tonusen i musklerna. Rollator är fantastiskt. Då kan du sätta dig på den var som helst. Rollator är inget att skämmas för.
Jag får väl kolla närmare på rollator då. Fast det bär mig emot. Jag får släpa upp den till tredje våningen i så fall. Idag stod jag i kö till bankomaten och satt mig på huk ett par gånger, allt för att avlasta ryggen. Jag vågar inte längre gå till mataffären närmast mig, utan får ta spårvagnen till ICA.
Det gick skapligt att gå till mottagningen och sedan ICA idag. Åkte en hållplats mellan de två ställena.
Kan rekommendera rollator. Den hade jag nytta av idag, när bussarna hade slutat gå.