Vilken bok läser Duh !!

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Re: Vilken bok läser Duh !!

Post by zoegas »

Så överlägset.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Nobel wrote: 12 Feb 2025, 17:10 Låter som den plats jag är uppväxt i :lol: Väldigt kristet community, men mitt intresse för religion dog när jag blev tvingad till att gå i kyrkan. Tror jag tänker för mycket själv för att platsa i kyrkan.
Det finns många stora tänkare och filosofer inom kristendomen. Är du tänkare passar du bra i kristendomen.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Zoidar wrote: 12 Feb 2025, 17:15
Nobel wrote: 12 Feb 2025, 17:10 Låter som den plats jag är uppväxt i :lol: Väldigt kristet community, men mitt intresse för religion dog när jag blev tvingad till att gå i kyrkan. Tror jag tänker för mycket själv för att platsa i kyrkan.
Det finns många stora tänkare och filosofer inom kristendomen. Är du tänkare passar du bra i kristendomen.
Där jag är uppväxt fick jag inte ifrågasätta läraren om varför vi gick till kyrkan. Hon bara tog min hand och sade något i stil med, "sluta med sådana dumheter, det är en tradition, vi har alltid gått till kyrkan på skolavslutningen". Kanske var jag före min tid eftersom att den skolan inte håller skolavslutning i kyrkan längre. Dessutom var det en förälder som några år senare gjorde något sorts uppror eftersom att den enda religionen som hade schemalagda missionärstimmar var protestantiska kristna missionärer. Föräldern påstod att alla religioner måste vara lika representerade då. Det slutade med att inga missionärer fick komma till skolan efter det. Men jo, vet det finns många tänkare inom religioner, jag har bara svårt att acceptera att jag inte fick tänka för mig själv.
'cause the freak inside controls my mind
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Nu när man är död, en roman om Cornelis Vreesvijk av Göran Greider.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Läser ingen vanlig bok just nu utan läser igenom mina anteckningar från religiösa studier. Jag höll på med denna forskning länge och passionerat, så det är mycket att gå igenom.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Image
Post Reply