Lill-lördag

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

amandara
Iridiummedlem

Re: Lill-lördag

Post by amandara »

Jag saknar ingen tid bakåt. Men det var bra. Alla tider förutom när jag låg i dvala och hade ångest. Framtiden here we come. Den enda vägen framåt.
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

Det är Lotto-dragning; som vanligt. Jag brukar se dragningen och rätta mitt system. Ibland blir det spännande. Kommer jag få 4 rätt eller slutar det med 3 (och ingen vinst)?
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Zoidar wrote: 02 Apr 2025, 15:20 Lill-lördag, vad händer?
Inte mycket men en av de två flaskor som blev när jag gjorde hemmagjord Baileys är urdrucken, den andra ligger i kylen och spar den till lördag är istället på mitt vin som fått styrka, vilket känns i halsen då en varm känsla efter jag svalt ett par gånger, fullt klart styrka, men kan inte säga hur starkt bara min alkoholmätare och det glasrör som är orört i sin förpackning är kvar efter flytten och för att mäta alkohol i vin behövs annat för att mäta alkoholen en oechslemätare den mäter mustvikt när man sätter brygget och när man sedan provar under tiden det jäser och man får räkna på det, egentligen heter det hygrometer men kallas oechslemätare då det räknas i oechslegrader.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

När jag gjorde vin på 90-talet blev det rätt starkt, nog närmare 20%
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag gjorde vin på Nisses anvisningar när jag bodde i huset på landet. Och ja, det blev styrka i det.
Jag hade vinbärsbuskar och gjorde vin på vinbär. Och äpplen.
Vad jag saknar den tiden. Men var sak har sin tid. Får vara nöjd med de 6 år jag bodde där och gav min åldrande hund en bra "pension". Hon låg ofta på altanen och tittade ut över sjöviken. Promenader utan koppel. Fina tider hennes sista levnadsår.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

memphis,

Under den tiden klagade du på på din hyresvärdinna väldigt ofta. Är det glömt?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nejdå. Det var väldigt jobbigt med henne, och det var också orsaken till att jag inte kunde bo kvar. Det knäckte mig psykiskt att bo där. Ändå var jag lycklig. Ja jag vet att det är motsägelsefullt.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Intressant att du kan känna dig lycklig med psykisk sjukdom, memphis. Det är få förunnat tror jag
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

Jag är glad att jag vann 80 kr på Lotto 2 idag. Ska jag köpa kaffe eller choklad för pengarna? Det är nästa stora beslut... :think:
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Inwatto wrote: 02 Apr 2025, 18:56 Jag är glad att jag vann 80 kr på Lotto 2 idag. Ska jag köpa kaffe eller choklad för pengarna? Det är nästa stora beslut... :think:
Det kan du unna dig, tycker jag.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Du kan få två stora chokladkakor för 80 kr.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Leakim97 wrote: 02 Apr 2025, 18:04 Intressant att du kan känna dig lycklig med psykisk sjukdom, memphis. Det är få förunnat tror jag
Ja det är nog ovanligt att vara så glad fast man kämpar för att leva. Jag har fått höra både "vad är du så jävla glad för, du har väl ingenting att vara glad för" och "du är så stark". Detta av en man med svart bälte i karate, en riktig krigare, han sa att jag var starkare än honom (psykiskt då).
Post Reply