Lill-lördag

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Re: Lill-lördag

Post by Leakim97 »

memphis wrote: 02 Apr 2025, 19:07
Leakim97 wrote: 02 Apr 2025, 18:04 Intressant att du kan känna dig lycklig med psykisk sjukdom, memphis. Det är få förunnat tror jag
Ja det är nog ovanligt att vara så glad fast man kämpar för att leva. Jag har fått höra både "vad är du så jävla glad för, du har väl ingenting att vara glad för" och "du är så stark". Detta av en man med svart bälte i karate, en riktig krigare, han sa att jag var starkare än honom (psykiskt då).
"Kämpar för att leva" menar du, kämpar för att kunna leva ditt liv och må bra, trots de psykiska "funktionshinder" som du har, pga din sjukdom?

Alltså på det sättet, eller fattar jag fel?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja men precis. Jag har inte kommit så långt här i livet för jag hela tiden måste kämpa med vanföreställningar, ångest och paranoia och all skit som min sjukdom innebär. Det gör att jag inte "kommer framåt". Att kunna ta vara på glädjeämnen då är en skänk från ovan som jag är väldigt tacksam för.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

"Kommit så långt" vad syftar du på då?

Min jävla bajs sjukdom suger skit med negativa symtom
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Bra du kan ta vara på glädjeämnen, det behöver vi alla kunna göra så gott som det går
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag menar att jag inte har de saker som mina jämnåriga har. Karriär, familj, barn, barnbarn, egendom. Jag lever ett väldigt ensamt liv också. Nästan isolerat. Men jag är glad att jag hittat hundarna. De fyller mitt liv med glädje :-D
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Richard
Administratör

Post by Richard »

Zoidar wrote: 02 Apr 2025, 15:44 När jag gjorde vin på 90-talet blev det rätt starkt, nog närmare 20%
Jag o en kompis gjorde snabb-vin på några dagar när hans föräldrar var bortresta, vi var väl 14 år då. Eller egentligen var det bara mäsk...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply