Påskmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Richard
Administratör

Re: Påskmat

Post by Richard »

Vi ska ha lite påskmiddag hos min syster, men det är mest mammas förtjänst. Fast på påskafton jobbar min syster 14:00-22:00, så vi sa att vi har ett litet påskbord på söndagen istället. Hoppas att pappa kommer förbi med. Men mamma frågade specifikt vad vi ville ha, så hon fixar det, alltså inget stort påskbord där det blir en massa över.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Det blir bara köttbullar, potatis, brunsås och ägghalvor
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Imorgon påskafton ska jag till min syster. Det blir nog ett litet påskbord mitt på dagen. Hon ville inte att jag skulle ta med mig någon rätt. Har köpt en box 1,5 liter vin till henne med grön lapp på systemet från Chile.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har dubbelkollat med min gamla arbetskamrat och jag är välkommen. Vidare har jag ringt Tempo-butiken nära där han bor och de har öppet imorgon. Han sa att han skulle stå för maten, men jag köper med mig en burk senapssill och faktiskt chokladbollar.
femfemman
Vanadinmedlem

Post by femfemman »

Idag åt jag köttbullar. Det räknar jag till påskmat, men även midsommarmat och julmat. :smile:
Santina
Dysprosiummedlem

Post by Santina »

Har fått lite påsk här och lite där. Har ätit ägg i olika former, västerbottenostpaj (kanske inte klassiskt påskigt, men en riktig favorit hos mig). Sillmackor har jag ätit. Påskmust. Nu vill jag bara ha lax. Får se om det bjuds på idag (är bortbjuden), annars får jag köpa själv. Älskar lax, men det är så dyrt!
Snurre
Berylliummedlem

Post by Snurre »

Jag ska käka påskbord hos min syster lite senare. Det blir gött!
Post Reply