De symptom vi har/har haft
Moderator: Moderator 1
Re: De symptom vi har/har haft
Själv kan jag ligga på sängen och halvsova och plötsligt hör jag hur ringklockan ljuder. Ibland går jag upp för att kolla och ingen står där.
Ännu en dag utan rösthallucinationer är här. De kommer inte ens om kvällarna längre, det känns skönt. Men det kan svänga fort.
Och fort svängde det. Nu är mina röster tillbaka, även fast de är rätt tystlåtna. Ska försöka dricka bort dem om det går. Förmodligen inte.
Är nojig över mina grannar. Vet ju att de inte avlyssnar mig, men risken finns, även fast det ej är troligt.
Jag lyssnar på musik när jag sitter vid datorn. Dessutom pratar jag inte för mig själv. Nej, inte mycket att spana på.
Oftast blir jag inlagd på grund av mina återkommande röster. Det är så lätt att tro på dem och svårt att inte agera på dem. Utomjordingar brukar vara inblandade. Att jag ska bege mig till vissa platser för att släppa loss energivågor där. Har just nu lite mummel, men inget jag inte kan hantera. Läkaren jag träffade förra veckan verkade inte tro mig när jag sa att jag inga röster hade.
Tyvärr är mina röster tillbaka och de väsnas en hel del. Jag har inga direkta knep för att bli av med dem, det kan man ju tycka att jag borde ha vid det här laget. Jag har fyra starköl, ska jag tippa i mig dem?
Jag vet inget knep. Hörlurar med musik kanske? Man kan tycka vården kunnat hjälpa en med strategier och så. Men det är för mycket begärt, man ska vara glad bara man får rätt diagnos.