Vad köpte du idag?
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Re: Vad köpte du idag?
Mjukisbyxor, hörlurar, träningsskor, bröd och en macka.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Matvaror för cirka 500 kr.
Vindruvor!
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Mat för nästan 500 kr. Blev lite förvånad när jag kom hem att Gulaschsoppan jag köpte i dag var äldre än den jag hade redan i skafferiet. Går ut 17 maj 2027, så det är gott om tid kvar, men den jag hade köpt för ett halvår sedan går ut 7 juni 2027.
Du har koll, Inwatto!
Snus. De sålde Siberia snus billigt, 349kr stocken, i tobaksaffären. Kostar en stock 520kr när jag beställer och 600kr på Hemköp. Utgånget datum men det spelar ingen roll för mig. In i kylen med dem bara. Jag köpte fem stockar. Nu klarar jag sommaren i Västerbotten.
Det går väl frysa snus också?amandara wrote: ↑24 Apr 2025, 21:06 Snus. De sålde Siberia snus billigt, 349kr stocken, i tobaksaffären. Kostar en stock 520kr när jag beställer och 600kr på Hemköp. Utgånget datum men det spelar ingen roll för mig. In i kylen med dem bara. Jag köpte fem stockar. Nu klarar jag sommaren i Västerbotten.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Ja kanske det det är mer än jag vet. Men det låter rimligt. Ska nog stoppa ner stockarna i frysen - bra idé :-)Zoidar wrote: ↑24 Apr 2025, 21:09Det går väl frysa snus också?amandara wrote: ↑24 Apr 2025, 21:06 Snus. De sålde Siberia snus billigt, 349kr stocken, i tobaksaffären. Kostar en stock 520kr när jag beställer och 600kr på Hemköp. Utgånget datum men det spelar ingen roll för mig. In i kylen med dem bara. Jag köpte fem stockar. Nu klarar jag sommaren i Västerbotten.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Kommer grannen Idag, skall jag be honom köpa två stockar snus, en flaska vin och några starköl, behöver det. Har kontanter till det. Det bli 100 kr också som tack för att han köper, men han får också utöver verktyg, en kaffekanna i nickel med tillhörande sockerskål och gräddsnipa, allt i nickel. Han får också, en ny inte upplockade uteisolerad kabel på 10 m som han kan ha på landet, och två kapskivor till vinkelslipen, av olika storlek, passar inte den ena k an han använda den andra. Enkelt med slipskivor att skapa en fin egg till min yxa som ligger i ryggsäcken, lätt att göra med vinkelslipen.Hon ville ha ryggsäcken med allt i. Värt någon tusenlapp
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Alltså, min grannes sambo, har fått ryggsäcken med allt i för att överleva i skogen, jag har en sovsäck också, här funderar på att ge den också, tog med den, för den är nog varm och god att sova i, vd ett strömavbrott, har eldstål, en plåtslagar avbitartång jag enkelt kan göra ett hål i sidan för att kunna göra en vedspis av ett diskställ ordning från IKEA kallat IKEA Stove på Youtube, slår ni IKEAstove på ÿoutube kan ni se många klipp på hur man gör en IKEA vedspis.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Eftersom jag upptäckt att jag växt ur min rosa vårjacka köpte jag en ny second hand. Fast den är mer som en kavaj i en fin gammelrosa nyans.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)