Hur länge eller sent kanske kan man ta missad morgon eller kvällsmedicin? Senast 20. Ok att ta den 23?
Om jag inte somnat. Eller vaknar sjukt tidigt och tar morgondosen typ 02? Eller glömmer den helt till 15?
Vad händer. Jag vill inte ha hemsjukvård igen.
Glömt medicin
Moderator: Moderator 1
Glömt medicin
Målningen är själens spegel
-
- Tennmedlem
Re: Glömt medicin
Låter som du borde prata med din läkare att få injektion så det går per automatik, finns inte medicinen som injektion kanske preparatet ska bytas ut
-
- Tennmedlem
Meningen är att medicinen (drogen på engelska,) ska göra dig berusad hela tiden så att drogen får full effekt och tar bort alla symtom på sjukdomen. Med injektion så utsöndras drogen långsamt och berusningen blir konstant så man inte behöver ta medicinen alls. Lite som att ha autogiro på banken
Jag har haft injektioner. Haldol och Abilify. Men bytt det till Klozapin. Finns inte som injektion.
Så här står det i FASS...
https://www.fass.se/LIF/product?userTyp ... 051#missedOm du har glömt att ta Clozapine Accord
Om du glömmer att ta en dos, ta den så snart som du kommer ihåg detta. Om det nästan är dags för nästa dos, ta inte de glömda tabletterna utan ta nästa dos vid rätt tidpunkt. Ta inte dubbel dos för att kompensera för glömd dos. Kontakta läkare så snart som möjligt om du inte har tagit Clozapine Accord på 48 timmar.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
” . Om det nästan är dags för nästa dos, ta inte de glömda tabletterna utan ta nästa dos vid rätt tidpunkt.”
När är nästan?
Har tagit den kl 02 också utan att tänka på vad klockan är. . Tog kvällsdosen 21. Är det obra?
När är nästan?
Har tagit den kl 02 också utan att tänka på vad klockan är. . Tog kvällsdosen 21. Är det obra?
Jag tror det är lugnt att Klozapin ett tag senare. Jag blir så trött nån timme efter intag så jag brukar ta den senare än 20 om jag ska vara vaken längre. Tar den ofta vid 01 på helgen. Det funkar för mig i alla fall.